Svar på spørsmål: bet, tvang, filmer +++

Wow, for en hektisk dag! Jeg har blant annet tatt en kopp kaffe på café med mormor og tante. Tante fylte 84 år i går (teknisk sett er det søsteren til mormor, men hun har alltid vært tante Bjørg for meg) og på grunn av corona kunne hun ikke ha så mye besøk. Da var det koselig å få sett henne i dag og gitt henne noen roser, for hun er så god! Etter det tok Andreas og jeg turen inn til Stavern, for vi skulle spise lunsj med bestemoren til Andreas og der kom også min mor innom for en kopp kaffe før hun kjørte oss hjem. Ellers i dag har vi blant annet fått handlet inn til langhelgen, holdt på en god del med å ordne hjemme og har nå besøk av Anni. Skikkelig effektiv dag med andre ord! Altså, hvor får jeg energien min fra? Det er sikkert ikke så sykt spennende for dere å lese oppsummering av dagen min, for det er jeg egentlig ganske fæl til å skrive om hvis jeg har hatt en bra dag haha.

Men dere, for et vær det var i går da! Vibeke og jeg gikk en tur opp på Salsås og faktisk var det ingen andre på toppen enn oss. Jeg er glad jeg gikk for shorts, for det var så lummert og himla varmt! Jeg kunne faktisk lett hatt singlet fremfor genser. Drikke klarte vi så klart å glemme da, men vi overlevde tross alt hehe. Og jeg er egentlig ikke sååå glad i å poste mobilbilder på bloggen, men jeg har ikke fått tatt noen andre nye bilder enn disse, så da blir det dem. Håper dere får en fin lørdag og under her får dere svar på ukens spørsmål.

Hvordan går det med deg? Åh, dette er så vanskelig å svare på, men først og fremst: takk som spør! Jeg har hatt noen skikkelig tøffe uker hvor ting ikke har gått så bra. Heldigvis ser det ut til å løsne litt nå!

Er du fornøgd med behandlingsopplegget så langt? Ja, for det meste så er jeg det! Mye av det jeg ikke er fornøyd med har mer med meg selv å gjøre enn selve behandlingsopplegget.

Så på insta hvor du er, men vet ikke om du har vært åpen om det her? Det har jeg, jeg har bare ikke skrevet så mye om det her hehe.

Lurer og på hvor lenge du får vera der? Fire måneder.

Hvilke filmer liker du? Jeg elsker psykologiske thrillere, Disney og studio Gibli! Men her kommer også noen eksempler på andre type filmer jeg er utrolig glad i: En mann ved navn Ove, De urørlige, Shootcaller og Støv på hjernen.

Hvem inspirerer deg i din recovery reise? Hm, jeg har vel ingen spesifikk person som inspirerer meg. Men det inspirerer meg å se de som har blitt så friske at de har et så mye bedre liv hvor de får til mye.

Har en venninne som har et vanskelig forhold til mat, har du noen tips til hvordan jeg kan støtte henne best mulig? Så utrolig fint at du ønsker å være der for henne! Jeg tror det beste du kan gjøre er å ha en åpen dialog med henne. Vær en venninne og ikke prøv å ta en behandlerrolle. Vis at du er der og ta initiativ. Lykke til!<3 Dette er forresten noe jeg gjerne vil utdype i et eget innlegg senere.

Hvor er du innlagt og hvor lenge skal du være der? På dps og jeg skal være der i totalt 4 måneder.

Har du vært lagt inn på tvang noen gang? Hvordan synes du det var? Ja, men ikke i voksen alder. Helt grusomt der og da, men jeg ser nødvendigheten av det i ettertid.

Når har du bursdag? Slutten av august. Jeg synes det er en kjempefin tid å ha bursdag på faktisk haha!

Synes du bare er en utrolig nydelig og bra person! Nei åhhh så utrolig hyggelig! :’)

Hvor lenge er man på BET og hvem kan henvise? Det er litt individuelt, men langtidsoppholdet er på fire måneder. Men det er også noen som er innom semiakutt som er alt fra to dager til to uker. Noen har også kortere planlagte opphold enn fire måneder. De som kan henvise er blant annet fastlege eller behandler ved dps.

 

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg