SVAR PÅ SPØRSMÅL DEL EN: MOTIVASJON, TANKER RUNDT JUL, DANS +++

Fyyy søren hvor mye lyset irriterer meg, haha. Jeg håper det blir litt klarere de neste dagene så bildene kan bli bedre. I morgen skal jeg en liten tur på perm til Larvik for å se Oslo Nye Teater sin teateroppstilling av Jul i Blåfjell med Nora og Vibeke, så det ser jeg veldig frem til. Jeg er så lettet over at jeg får permisjon for å dra på det, dette har jo vært planlagt i lang tid. Måltidene blir litt forflyttet siden jeg må ha dem på avdelingen, men ikke sååå mye at det er krise. Jeg håper at jeg også rekker en rask tur hjemom til Andreas.

Det kom forresten inn ganske mange spørsmål denne uken, så jeg deler det opp i to innlegg slik at innlegget ikke blir alt for langt. Hvis det er noe mer dere lurer på er det forresten bare å spørre. Håper dere får en fin kveld!<3

Har du noen reiseplaner for 2020? Det er mye jeg har lyst til iallfall, det står ikke på det! Jeg har veldig lyst til å ta en tur til England med Nora og jeg har lyst til å dra til et varmere strøk med Andreas og et vennepar. Førstnevnte er jeg veldig sikker på at vi får til!

Hvilke land har du besøkt? Utenom Norge har jeg vært i Sverige, Danmark, Tyskland, Polen, Latvia, Spania, Hellas, England og Tyrkia. Det er en del det! Drømmen derimot er å dra til India, det må jeg virkelig få til en gang i løpet av livet mitt.

Har sykdommen påvirket forholdet til familien(trenger ikke svare på den om det er for privat emne)? Ja, det har den uten tvil gjort, på både godt og vondt. Nøyaktig hvordan det har påvirket oss kan jeg dessverre ikke si noe om av hensyn til dem. Jeg kan eventuelt høre om noen av dem har lyst til å skrive et gjesteinnlegg.

Hjelper bloggen på motivasjonen til å bli bedre? Ja, så absolutt og på flere måten enn motivasjonen også. Det hjelper meg blant annet å skrive ned følelser og tanker, men siden jeg poster det på bloggen kan jeg ikke komme med spiseforstyrret piss, da jeg faktisk har et ansvar ovenfor leserne mine. Det får meg til å tenke mer konstruktivt og til å se ting fra et annet perspektiv. Når det kommer til motivasjonen så er det virkelig tilbakemeldingene fra leserne mine som gjør mest, dere er gull verdt! <3

Hvordan ser en vanlig hverdag ut for deg? Akkurat nå går store deler av dagen til å spise og ha hviletid, for ikke å glemme all strikkingen i hviletid hehe. Hjemme i det siste har det derimot vært helt kaotisk, så jeg vet virkelig ikke hvordan en vanlig dag ser ut hjemme om dagen.

Hva gjorde du i 2019 som du aldri har gjort før? Jeg har strikket min første genser og akkurat nå kommer jeg ikke på mer haha, så denne må jeg tenke litt på. Noen timer senere og jeg kommer fortsatt ikke på noe haha.

Har du mest glede av å lage og designe bullet journal, eller daglig bruk av den? Åh, denne var vanskelig! Jeg synes det er veldig fint å sitte og pusle med den for å lage den klar, men jeg må nesten svare daglig bruk. Uten den å forholde meg til er jeg ganske lost og glemmer så mye, i tillegg til at den hjelper meg med å kartlegge litt mtp sykdom.

Hvordan er dine tanker rundt jul for deg? Jeg eeeeelsker juletiden og alt den bringer med, utenom alt det sykdommen bringer med så klart. Jeg synes det er veldig vondt at spiseforstyrrelsen skal ta fra meg så mye, spesielt nå i julen for julen betyr så mye. Men jeg klarer til tross for det å glede meg over ting, så jeg tenker at det blir en utfordrende og vond tid, samtidig som det blir en veldig fin tid.

Hva var det siste som motiverte deg til å bli frisk / kjempe mot spiseforstyrrelsen? Det må nok være smerten. Det er så vondt så vondt å leve med denne sykdommen at det i seg selv er en himla stor motivasjon til å bli frisk.

Hvilken danseform liker du best, og hvis du skulle lært en helt ny type danse hvilken ville du lært? Klassisk ballett uten tvil! Hip Hop ser så gøy ut, men jeg har prøvd noen få ganger og det har virkelig ikke gått bra haha. Ellers så synes jeg pole dance ser veldig gøy og spennende ut, så kanskje det? Egentlig vil jeg svare contemporary, men det er ikke heeelt nytt for meg. Cheerdance ser også gøy ut! Haha en skrev du og jeg bare ramser opp!

Hva liker du best ved å danse? Følelsen det gir meg. Jeg kan virkelig ikke forklare det, men det gir meg iallfall et skikkelig endorfin-rush.

 

 

 

//Elise Amanda

1 kommentar
    1. Jeg lurte på hvordan du kommer deg ut av en intens bulimi periode, sitter ekstremt fast hvor alle dagene bare blir preget av dette og føler til full isolasjon og skam..?
      Er det slik at du er undervektig fordi du kaster opp all maten din? Klarer du å spise normal mat/porsjoner og regelmessige måltider hvis du ser bortefra bulimi-måltidene dine?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg