SVAR PÅ SPØRSMÅL + GÅRSDAGENS ANTREKK

Enda en uke er ved veis ende og snart tar jeg turen tilbake til avdelingen igjen. Denne helgen har jeg endelig fått vasket vinduene i stua utvendig og innvendig, noe som virkelig trengtes! Jeg har hatt lyst til det i lang tid, men enten så har jeg ikke hatt tid eller overskudd eller så har det vært for kaldt. Så det at vårsolen nå kan lyse rett inn i nyvaskede vinduer er deilig! Og i går var Mona og jeg en tur i sentrum hvor vi tok en kaffe ute, hvor jeg gikk for en kaffe latte med soyavaniljemelk. Det var så godt og varmt i bakgården her at da solen tittet frem kunne jeg ta av meg begge jakkene jeg hadde på. Åh, jeg liker denne tiden her altså!

Denne gangen kom det ikke inn så mange spørsmål, noe jeg helt ærlig faktisk ble litt overrasket over haha. For hvis det skjer noe “nytt” for meg tidligere har det ofte haglet inn med spørsmål. Ikke at det gjør noe altså, da kan jo dette antrekket jeg følte meg skikkelig vel i få litt større plass haha:) Et veldig enkelt antrekk og ikke akkurat fargerikt, men likevel elegant og fint synes jeg.

Hva er motivasjonen din for å kjempe når ting er vanskelig og ser mørkt ut? Man burde egentlig kjempe for seg selv, men når ting er veldig vanskelig kan det være lettere for meg å kjempe for de rundt meg som jeg er glad i. Jeg har dager innimellom som er utrolig mørke, men som regel så hjelper det med en god natts søvn eller gi det litt tid. Det er mye hjelp i noen medisiner jeg går på også, for å være ærlig. Elles så har jeg veldig sterke og klare mål her i livet og noen litt mer kortsiktige, så å holde fokus på dem hjelper! Men noen ganger må jeg la andre bære håpet for meg.. <3

Hvor finner du klesinspo? Det har jeg ikke et veldig godt svar på i grunn.. Noen ganger kan det være når jeg blar nedover Instagram, men så gjør jeg egentlig det svært sjeldent. Ofte ser jeg et plagg (som regel noe jeg har i skapet, men noen ganger i en butikk også) og blir automatisk inspirert til hvordan jeg kan kombinere det. Jeg har også noen venninner med utrolig fin stil som jeg blir inspirert av også.

 

Har du noen form for Gudstro? Nei, men jeg skulle faktisk virkelig ønske at jeg hadde det. Jeg har bestandig vært en del i nærkirken min der jeg vokste opp, Nanset kirke, til tross for at jeg ikke har noen tro. Jeg har gått på barnekor der, jeg har gått på fredagsklubben, senfredag og tensing. Dessuten var det lunsj der hver tirsdag for ungdomsskolen jeg gikk på som var rett over gaten og da kunne man kjøpe påsmurte rundstykker omtrent gratis. Miljøet der har alltid vært så godt og trygt og alle har bestandig vært velkommen. De har gjort så utrolig mye godt for nærmiljøet der, spesielt for ungdommen!

 

Er den grå genseren du har på deg hjemmestrikket eller kjøpt? Hva heter den eventuelt? Den har jeg strikket selv. Genseren heter Poppy-genseren og jeg har strikket den i lilla også. Men den grå har jeg strikket i en heeeelt annen strikkefasthet enn oppskriften sier og jeg har også gjort en del justeringer på den hehe.

 

Hva synes du om antrekket?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

3 kommentarer
    1. Hei,
      Så fine svar!
      Går det an å spørre om hvilke(n) medisin som du mener hjelper deg mye?
      Jeg har gått på samme medisin i en lang rekke år, uten at det har gjort meg “friskere” eller at jeg synes livet er lettere.
      Kan tenke meg å prøve ny medisin som funker…..
      Selvfølgelig i samsvar med oppfølging av fastlege og behandler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg