SVAR PÅ SPØRSMÅLENE

Husker blogg var veldig negativt på RASP – og jeg bare lurer på om det er samme tilfellet nå?
Jeg har vært helt åpen med dem at jeg blogger og vi har snakket litt om det, men de har ikke sagt noe om at jeg ikke får lov til det. Vet at de generelt ikke er så positive til blogging, men det handler nok mer om at man som innlagt er i en sårbar prosess og da kan det være fort at ting som ikke burde bli postet blir postet.

 

Hva er dine politiske ambisjoner?
Løfte frem partiet (nå er det jo valgår i år), men også å få gjennomslag for blant annet et bedre tilbud til psykisk syke. Mine personlige ambisjoner (altså verv jeg kunne ha tenkt meg) er for tiden lagt litt på vent.

Må man gå opp i vekt på RASP?
Ja, eller om man ikke er undervektig tror jeg ikke man må det.

 

Hva slags kostliste bruker de på RASP og hvordan er maten der?
De har en egen grunnmeny og en egen halv grunnmeny som de tar utgangspunkt i, men man gjør da eventuelt endringer på den i samarbeid med en KEF. Frokost, lunsj og kvelds er det avdelingen som står for og da har man litt forskjellig man kan velge mellom, den maten er helt vanlig. Til middag får man mat fra sentralkjøkkenet.

 

Har du noen skjulte talenter?
Det har jeg faktisk! Jeg kan vende føttene så mye innover at føttene blir på en rett linje og ha rette knær mens jeg gjør det haha. Livet med innovervendte hofter hehe.

De andre som er på RASP, er det mest de med anoreksi eller er det mer “blandet”?

Tror det blir litt feil å svare på dessverre, mtp jeg ikke vil utlevere noen. Men de tar iallfall ikke kun inn anorektikere. Jeg for eksempel har jo bulimi.

 

Jeg er nysgjerrig på hvordan du bruker bullet journal. Hvor lenge har du holdt på med det? Hva slags innhold (sidetyper) har du? Har du noen tips til collections? Kan du vise en av sidene du er mest fornøyd med?
Det tenkte jeg faktisk å vise dere på mandag! Jeg begynte litt for en liten stund siden, men da kom jeg aldri lenger enn til forsiden av mars hehe. Denne gangen er jeg snart ferdig med alt til april, så det er det jeg tenkte dere skal få se. Jeg er med andre ord en nybegynner, så du må ikke ha høye forhåpninger haha. Men øvelse gjør mester!

 

Hvordan har du det?

Etter omstendighetene har jeg det ok. Takk som spør<3

Vet du hva som var med på å utløse spiseforstyrrelsen din?

Ja, jeg vet hovedårsaken. Men jeg tror det er flere faktorer som til sammen har vært med på å utløse den, samtidig gir det egentlig ikke mening at det er akkurat bulimi jeg strever med. Det er rart at noe så irrasjonelt kan virke så rasjonelt.

 

Hvor lenge har du slitt med spiseforstyrrelse?
Godt spørsmål, det vet jeg helt ærlig ikke helt selv engang. Men jeg fikk en diagnose da jeg var 15 år iallfall om jeg husker rett.

Det ene spørsmålet var litt artig, så jeg spør dere også: har du noen skjulte talenter?

 

 

//Elise Amanda

________________________________________________________
ps: lik gjerne fjcbook-siden min HER

1 kommentar
    1. Hei, jeg tror(?) jeg la igjen en kommentar, men er ikke helt sikker på om jeg fikk det til likevel 😅 men jeg lurer egentlig mest på hvordan bulimi har gått ut over tennene dine? Håper på det beste for deg, lykke til videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg