SVAR PÅ UKENS SPØRSMÅL – FEARFOODS, BALLETT, CAPIO/RASP +++

Er det en fritidsaktivitet du aldri har prøvd som du ville likt å prøve?
Jeg har prøvd turning en eneste gang, så hvis det teller så blir det definitivt turn! Ellers må jeg si riding, det ville jeg alltid gå på da jeg var yngre.

 

Er du opptatt av naturvern og miljøspørsmål?
Yes

 

Tror du behandlingen kommer til å funke? Altså at bulimien ikke kommer til å styre deg igjen når du kommer hjem?

Det er iallfall håpet! Frisk blir jeg nok ikke på denne korte tiden, men jeg blir definitivt veldig mye friskere!

 

Hvor gammel er ditt søsken?
Han ble 19 år i går faktisk! Så gratulerer til han!

Hvis du skulle få velge lørdagsmat, hva hadde det blitt?
Sushi! Eller taco.

 

Hva er din favoritt-te for øyeblikket?
Eple og kanel.

 

Hva kaffi bestiller du på cafe?
Kaffe mocca eller hvit kaffe mocca.

 

Kan du dele litt om hvordan oppholdet på Modum blir?
Jupps! Det kan jeg faktisk få til å skrive et eget innlegg om, da det blir alt for langt å skulle svare på akkurat dette her.

Hva fikk deg til å pakke opp igjen kofferten og bli?
Et veldig godt spørsmål.. De fikk rett og slett overtalt meg til å bli med ganske så gode argumenter.

 

Synes du RASP er flinkere til å tilrettelegge og samarbeide med pasienten i forhold til CAS?
Helt ærlig: ja, veldig! På CAS følger man en mer generell behandlingsplan, mens på RASP følger man en mer individuell behandlingsplan. For meg har dette svært mye å si, da spiseforstyrrelsen min skiller seg litt ut ifra en “A4-spiseforstyrrelse”.

 

Bor du og kjæresten sammen alene?
Ja, det er oss to alene + kattene Lucy og Molly. Savner dem alle tre noe innmari!

 

Hva er det “dummeste” spiseforstyrrelsen har fått deg til å gjøre?
Det kunne jeg vel omtrent ha skrevet en hel bok om.. Mye av det er så himla skamfullt at jeg ikke klarer å dele det engang. Ikke med noen.

Skal du fortsette med ballett etter du er skrevet ut?
Jeg har lyst til det, fordi jeg elsker å danse ballett. Men det kommer litt an på da dansestudioet ved meg eeeegentlig ikke tilbyr ballett til min aldersgruppe.

 

Tør du å spise godteri osv uten å kaste opp?
Ja, det gjør jeg. Jeg kaster kun opp etter overspising, så det er null problem å spise noe godteri uten å kaste opp.

 

Har du fearfoods? Hvis du har, hva er de?
Jeg har jo ting som er veldig triggende for bulimien, men jeg tror ikke det er så lurt å dele det mtp at det er lett å “adoptere” andre sine fearfoods. Men jeg har ikke noe mat jeg ikke tør å spise altså.

 

Noe dere lurer på til neste uke?

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Hei, æ har vert på RASP to ganger 3 månder… jeg fikk ikke så mye av en individuell, måtte følge grunnmenyene og da var det brød til tre måltider og variert middag. jeg ble veldig frustrert, deppa og sint siden jeg følte selv det var like firkanta som de andre oppholdene jeg har hatt. igjen så styrte bulimien mye av tankegangen min så jeg gjorde dumme ting… noe de kunne kastet meg ut for å gjøre…. til slutt sa fikk jeg beskjed at det ikke kunne vere en ren spiseforstyrrelse jeg hadde og de sente meg hjem. selv om jeg sa på forhånd at jeg kanskje kom til å bli deprimert og innleggelse trigger andre ting… Ikke før nå har de tatt flere utredninger for andre ting. men står enda bare på vent hjemme på å få lov til et opphold der de kan skjønne at jeg fortsatt vil bli frisk og prøve virkelig hart (jeg bur alen og det blir fort 3 – 5 middager om dagen ). men bulimien sammen med de andre diagnosene symptomene er så sterke at jeg er livredd for hvor mye jeg vil stå igjen med, hvor mye av alt det er meg, den jenta alle var vant med “Camilla”. Jeg klare ikke å stoppe å spise om ikke folk tar fysisk vekk maten fra meg eller borde. Er normal vektig og det gjør det vanskeligere å få hjelp. Det ente opp med at mamma måtte ta kontroll over bankkontoen min siden ellers gikk alt på mat og diet brus.

      hvordan klarte du å “distrahere” deg fra å overspise hele dager, eller redusere det? Styre du egen bankkonto?
      PS. trenger ikke å svare vis det blir for personlig 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg