SVAR PÅ UKENS SPØRSMÅL -INNLEGGELSE, FAVORITTFILM, ANGST +++

God helg, dere! Nå er det lørdag igjen og jeg har svart på enda flere spørsmål som dere har stilt meg. Jeg synes det er godt at det er så stor variasjon i spørsmålene deres! Jeg er fortsatt ikke i form til å ta noen nye bilder til dere, men heldigvis hadde jeg noen antrekksbilder på lur som jeg ikke har fått vist dere ennå. Derfor blir det likevel nye bilder på dere, heldigvis. Jeg hater nemlig å bruke bilder om igjen og jeg synes at dere fortjener bedre enn som så. Uansett, la oss gå til spørsmålene og svarene på dem!

Hvor lang tid er det planlagt at du skal være i Vestfold? Og får du være på RASP til den 21.?
Det er ikke fastslått en dato ennå så jeg tror vi bare skal se det an. Ja, det får jeg heldigvis!

Hvilke tre ting ville du hatt med på drømmetomten / i drømmehuset?
Walk in closet, badekar og peis.

Hvor lenge skal du være i Tønsberg? Skal du på RASP etterpå?
Det vet jeg faktisk ikke ennå. Planen er å bli klar i Tønsberg til å dra til Modum, men om jeg trenger en runde til på RASP før det så søker vi meg inn hit igjen.

Hva er din favorittfilm noen sinne?
Nei du, denne var vanskelig.. Jeg klarer ikke velge en, så da må det nesten bli Harry Potter filmene om det kan bli telt som en hehe.

Hvilken avdeling blir du sendt til, og hva er dine erfaringer derifra fra før?
Jeg tror det er post 3, slik jeg har forstått det. Jeg har aldri før vært der. Jeg har kun vært på døgn barn/ungdom og akutt voksen når det kommer til psykiatrisk i Vestfold.

Drømmeferie?
Disneyland i Paris, uten tvil! Det hadde vært en drøm som gikk i oppfyllelse om jeg fikk reise dit!

Har du klart å følge vektkravet på RASP?
Vekt er ikke noe jeg ønsker å snakke noe særlig om på bloggen, håper at det kan respekteres.

Har du vurdert å begynne å smått jobbe når du har blitt litt bedre?
Jeg har veldig lyst til å studere for å bli barnehagelærer og så jobbe som det, så ja, jeg har så absolutt lyst til det! Når det eventuelt kan skje og hvor mange prosent må jeg nesten ta det litt som det kommer.

Hvem er dine beste venner?
Anniken, Mona Marlene og Nora er de jeg anser som mine aller nærmeste.

Skal du søke ung ufør?
Nei, jeg har ingen planer om det.

Samarbeider du med andre bloggere?
Nærmeste samarbeid jeg kommer er at venninnen min Mona Marlene og jeg hjelper hverandre å ta bilder noen ganger.
Hva preger deg mest i hverdagen utenom bulimi?
Flashbacks og ting knyttet til det.

Jeg har ett litt personlig spørsmål som du ikke må svare på. Men jeg vet at mange som skal på modum går på medisiner fra før(lykkepille feks) og må ha nedtrapping på forhånd. For medisiner er ikke lov på modum har jeg hørt. Og lurte på om du slipper slikt?/ikke har trengt/fått slikt?
Oi, det hadde jeg faktisk helt glemt at de har som krav! Jeg vet ikke hvordan det blir med det eventuelt, da jeg går på noe nå som jeg har svært god effekt av. Vet ikke hvordan jeg skulle ha klart å komme meg gjennom alt uten det. Medisiner er lov på Modum Bad, men ikke slike medisiner.

Får du noe betalt for bloggen?
Nei. Jeg har en søknad inne om akkurat det da jeg har nok lesere til å få en inntekt ut av det, men fordi blogg.no har byttet plattform har de lagt alle slike søknader på vent enn så lenge.

Var erfaringen din at det var lang tid på venteliste på modum? Og har du måtte søke flere ganger, eller fikk du plass første gang?
Nja, det varierer en del. Først blir man kalt inn til vurderingsonpphold, hvor lang tid dette tar varierer vel fra noen uker til måneder. Får man så plass tar det vel Max 14 uker med mindre det er veldig stor pågang akkurat der og da, for da kan det ta lenger tid da de legger inn i puljer. Jeg har kun søkt en gang og fått to vurderingsonpphold. På opphold nummer en fikk jeg avslag, men mulighet til å komme på et nytt opphold. På vurderingsonpphold nummer to vurderte de meg fortsatt for syk, men at jeg skulle få plass om jeg ble innlagt på RASP først.

Sliter du mye med angst?
Ja, en del dessverre. Jeg har bare ikke skrevet noe særlig om det på bloggen før. Det er jo ingen hemmelighet, men det er så mange andre ting som preger meg mye mer, så jeg har liksom ikke tatt meg bryet med å skrive om det.

Sliter du mye med depresjon?
Jeg slet voldsomt med det i ungdomsårene mine, mens de siste årene har det vært perioder med mild depresjon. Ikke noe alvorlig i det siste altså, heldigvis!

Har du begynt å vende deg til den nye kroppen din? Åssen går det på det punktet?
Nei, det er fortsatt svært vanskelig og preger meg mye hver eneste dag. Jeg forstår helt ærlig ikke hvordan jeg skal klare å akseptere den eller klare å akseptere at jeg må opp enda flere kilo. Men jeg har vel ikke noe valg i grunn, for jeg vil jo bli frisk. Og da må en normal vekt til.

Hva liker du best ved meg? (Mona Marlene)
Jeg liker at jeg alltid kan få et ærlig svar av deg om jeg spør om noe, at du er omsorgsfull og at vi kan finne på så mye gøy sammen!

 

Noe du lurer på til neste uke? Hva synes du om antrekket?

//Elise Amanda

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg