SVERIGE, TOM FOR ANTIDEPP + FEM TIMER SØVN

Håper dere har hatt en fin kveld? Jeg har iallfall det! I dag tidlig tok Anniken og jeg båten til Sverige klokken syv på morgenen, så man kan fint si at jeg var trøtt etter kun fem timer med søvn. Jeg var svært takknemlig over meg selv som hadde kjøpt inn energidrikke kvelden i forveien, for å si det sånn. På vei bort var det en god del bølger, men det var ingenting sammenlignet med veien hjem. Jeg ble så dårlig at jeg lå i fanget til Anniken en del av turen. Da vi nærmet oss Norge roet det seg en del ned, formen min ble bedre og derfor gikk vi ut for å se litt mer av båten. Denne båten er nemlig helt ny og det var første gang vi var på den. Veldig fin båt og den er mye mer miljøvennlig enn den forrige som gikk!

På Nordby tok vi lunsjen på Subway, noe som falt veldig i smak! Vi fikk også kikket i en del butikker der og heldigvis klarte jeg å holde meg selv litt i nakkeskinnet, for det var sååå mye fint jeg ville ha. Men det er verken godt for lommebok eller miljøet, er det vel? Mat ble det også handlet inn og til meg selv kjøpte jeg glutenfritt brød, glutenfri müsli, soyamelk, vegetarisk påleggservelat, saft og vegetarisk kaviar. Sistenevnte er jeg skikkelig spent på å smake! Så ble det selvfølgelig smågodt på meg også, det blir jo ikke tur til Sverige uten!

Liten selfie i prøverommet må jo til. Bortsett fra alle bølgene ble det en kjempefin tur og nå er jeg trøtt som bare det, så det blir nok natta på meg snart hehe. Men først: en til episode av en ny serie jeg har begynt å se!


Hvor kommer antidepisiva inn i dette, lurer du kanskje? Jo, det har seg sånn at jeg er tom og på fredag skulle jeg derfor hente ut mer. Apoteket var tomt, så de ringte rundt til andre apotek i Larvik. Tror dere ikke at alle var tomme da?! Så damen på apoteket begynte å ringe rundt i hele Vestfold og til slutt fant hun ett apotek som hadde noen få bokser igjen, så da ble noe holdt av til meg. Heldigvis for meg er Anniken så grei at hun henter dem ut for meg i morgen, da det apoteket som hadde ligger flere byer unna hvor jeg bor.

Det er ganske skremmende i grunn da man ikke skal slutte tvert av disse medisinene. Tenk på hvor mange som kan gå tomme nå uten å få hentet ut nytt? Det var problemer med for høy etterspørsel i forhold til produksjon eller noe i den duren, men jeg håper så inderlig at de begynner å komme inn igjen på apotekene i Vestfold snarest. Å slutte tvert av kan nemlig gi mange svært uheldige bivirkninger.

 

Har du gjort noe fint i helgen?

 

 

//Elise Amanda

4 kommentarer
    1. To flotte jenter! Veldig leit med bølgene og dere hadde jo kjempe uflaks når det kom til at det ble akkurat den dagen, men kjempe koselig at dere hadde en fin tur utenom det og at Anniken skal hente medisinene for deg i morgen er helt fantastisk gjort! Det er som du skriver helt skremmende at de bare blir tom sånn, det burde jo absolutt ikke skje! Håper du får en fin uke <3

    2. At de gikk tom overalt burde ikke skje med slike medisiner. Men bra det ordner seg 🙂
      Selv har jeg ikke gjort noe spess i helgen, men holdt meg opptatt likevel^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg