SYKDOM OG KARANTENE

Uff, nå kommer det skikkelig klaging altså! De siste dagene har formen vært helt elendig. Vond hals med smerter som har gått opp i ørene, vondt i hodet, vondt i kroppen, feber, utmattelse og snørr som renner og renner. Formen har vært så dårlig at jeg de siste dagene ikke har klart å strikke engang. Nå begynner formen heldigvis å bli litt bedre og i dag har jeg faktisk klart å strikke litt! Jeg har testet meg for korona altså og den testen kom tilbake negativ. Jeg blir faktisk ALLTID syk den tiden her på året uten unntak. Her om dagen fikk jeg faktisk opp et minne på Facebook for 7 år siden hvor jeg hadde skrevet at jeg var syk.

Det kjipe er at selv om jeg vet at det ikke er korona er jeg likevel i karantene til jeg er symptomfri. Noe som også betyr at jeg ikke får dratt til så sårt etterlengtet behandlingstimer (ikke at jeg hadde vært i form til det i går, men i morgen hadde jeg kanskje klart..) eller dratt på dansing fordi jeg har symptomer. Jeg føler meg faktisk skikkelig fæl som klager nå fordi jeg bare er vanlig syk og at det kommer til å gå helt fint med meg. Samtidig så synes jeg det skal være lov til å klage, for livet er ingen konkurranse om å ha det verst. Bare fordi noen har det verre så er det ikke slik at man ikke får lov til å ha det ille selv. Hvis dere tar poenget?

Siden jeg ikke har vært i form til å ta noen bilder får dere heller noen mobilbilder fra da formen var litt bedre. Jeg krysser fingrene for at jeg er symptomfri til uken, slik at jeg får kommet meg til behandling og så jeg kan delta i samfunnet igjen. På tirsdag arrangeres også det andre strikketreffet for unge i Larvik som strikker og siden jeg arrangerer hadde det jo vært kjekt å være frisk til det.

 

Har du vært syk i høst? Hvordan var det for deg?

 

-Elise Amanda
_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar
    1. God bedring! Jeg håper du fortsetter å komme deg ☺️ Den karantenen er kjip. Selvsagt gjør en det, men det er så kjipt å miste muligheten til å gjøre ting. I tillegg blir jeg mer følsom når jeg er syk, så å sitte i alene med sterkere følelser er vanskelig. Spesielt før en får svar på koronatesten. «And even if somebody else has it much worse, that doesn’t really change the fact that you have what you have.». Det sitatet er fra Perks of being a wallflower, og det er jo akkurat det du skriver. Det vil alltid være noen som har det verre, men vi er mennesker og å ikke bli hørt med de følelsene vi har er skadelig. Så thumbs up for klageinnlegg!
      Jeg har vært syk en gang i høst, og da sov jeg tjue timer i strekk 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg