TENKEPAUSE FRA DAGENHETEN

Den siste tiden har ting vært litt ekstra vanskelig og jeg har dessverre ikke klart å følge rammene på dagenheten på spiseforstyrrelsespoliklinikken. Siden jeg har fått varsel tidligere fikk jeg nå beskjed om en tenkepause. En tenkepause er rett og slett en ukes pause fra dagenheten hvor man er hjemme og jobber der, for ikke å glemme at den skal brukes til å virkelig tenke. Tenke på hva man vil videre og motivasjon blant annet. Jeg har hatt en samtale med behandler i dag på telefon, etter å ha sendt en del meldinger med henne. Vi har i grunn lagt en god plan for denne uken hjemme og jeg tror faktisk det lureste er at jeg er hjemme denne uken.

Det er nemlig sånn at hvis jeg har en dag uten bulimiske episoder samler kroppen min på flere liter væske. Dette er veldig vanskelig å håndtere og påvirker meg til at det er enda vanskeligere å ikke overspise / kaste opp. Dermed blir det en ond sirkel. Dagene hjemme skal jeg derfor bruke til å blant annet virkelig jobbe med å klare å være bulimifri og klare å stå i følelsene som bringer med når kroppen samler på så mye væske. For det forsvinner jo etterhvert, det har jeg erfart gang på gang, det er bare himla vanskelig å stå i. Men mens det foregår blir det veldig mye angst og jeg takler svært lite, bare det at noen i det hele tatt skal se meg kan være svært vanskelig. Så selv om ting på en måte blir vanskeligere ved at jeg er hjemme og ikke på dagenheten, blir det på en annen måte enklere.

På torsdag skal jeg bort dit en tur, men det er kun for en samtale. Denne samtalen er jeg veldig spent på, men gruer meg også veldig mye. Jeg er redd for hva utfallet blir uavhengig av hva det faktisk blir. Det blir vanskelig uansett. Eller, jeg vet jo på en måte utfallet, men ting kan jo forandre seg, det kan jo skje.

Sånn ellers i dag har pappa kjørt meg på apoteket for å hente ut flere næringsdrikker, da jeg var så og si tom. Jeg har også strikket litt og *kremt* trøsteshoppet litt garn på nett hehe. Det er til et plagg jeg har hatt veldig lyst til å strikke, men garn til den har vært så dyrt. Nå var det derimot på 60% rabatt og da måtte jeg bare slå til! En annen ting jeg har gjort (jeg av alle mennesker) er å lage meg en bruker på WOW, så det kan bli spennende heheh. Nå står det bare å laster ned og så skal jeg prøve å spille.

 

Er det forresten noe dere ønsker at jeg skal skrive om?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

3 kommentarer
    1. Det har jeg faktisk aldri tenkt over at kan ha en sammenheng – men ja det med vannansamling / ødem med engang man først starter med «bra dag» stemmer jo veldig 😅 Har lest litt om det nå – får du noe medisin mot det eller vet du sånn ca hvor mange dager det tar før vannet avtar ? 🙂 Du skriver veldig bra ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg