TING Å GJØRE NÅR MAN ER INNLAGT

Dagene kan ofte bli litt lange når så og si hver eneste time i døgnet blir tilbragt inne på avdelingen. Da er det ganske greit å ha litt forskjellige ting man kan holde på med som ikke involverer noe særlig aktivitet. Det er jo ofte sånn at når man er i behandling for en spiseforstyrrelse begrenses aktiviteten kraftig og man får kun lov til å drive med rolige ting/aktiviteter. Heldigvis var jeg forberedt på dette og tok derfor med meg litt forskjellige ting jeg kan holde på med og avdelingen har også noen ting i stua man kan bruke. Så har jeg jo også Netflix da hehe..

Noen av de tingene jeg har tatt med for å aktivisere meg (nå fikk jeg meg selv til å virke meget spesiell haha) er bullet journal, strikketøy, kryssordhefte (vet det er Tom & Jerry altså, men det er ikke sååå lett faktisk), ansiktsmasker (eller, aktivitet og aktivitet da..), MacBook, kameraet (nå er det begrenset hva det blir brukt til da) og noen bøker.

Avdelingen har også blant annet puslespill, vanlige brettspill, en TV, Playstation, mange bøker, et piano og litt ting man kan lage litt forskjellig ut av (altså forskjellig papir, saks, tegnesaker osv). Det er helt sikkert mere ting her man kan drive med, jeg har bare ikke undersøkt det noe særlig ennå.

Et lite antrekk, i dag har jeg faktisk ordnet meg litt hehe. Føler meg helt ærlig ikke helt komfortabel med å legge det ut, men nå er jeg jo ikke her for å jobbe på lag med spiseforstyrrelsen og da må man utfordre seg selv. Hvis noen lurer på hvorfor håret mitt ser rart ut på bildene, så er det fordi jeg har dusjet og håret er vått.

Jeg holder forresten på å redigere en film, men den kommer i helgen enn gang. Nå skal jeg bare slappe av litt og redigere litt andre type filmer. Håper dere får en fin kveld! Jeg skal iallfall prøve å gjøre det beste ut av min… Jeg håper også at dette innlegget ga litt inspirasjon til andre som kanskje også er i samme situasjon.

Har du noen forslag til andre ting man kan gjøre?

 

 

//Elise Amanda

6 kommentarer
    1. Jeg tror jeg ville brukt noe av tiden på å prøve å skrive boken min der, ikke at det passer for alle, da…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg