TING DERE IKKE VISSTE OM MEG

God kveld, god kveld! I dag har jeg faktisk vært på drive in kino for første gang, noe som var utrolig koselig! Jeg var litt skeptisk til hvordan vi skulle se skjermen siden filmen startet klokken tre, men det var så klart bilde og skjerm at jeg nesten ikke trodde det. Det var mye lettere å se skjermen der enn det er å se på TV på dagen hjemme faktisk. Så jeg dro rett fra dagenheten (vi slutter tidligere på fredager) til kinoen og etter den var ferdig ble vi kjørt hjem. På bussen på vei hjem i dag fikk jeg helt intense magesmerter, så vonde at det var vanskelig å puste og magen min blåste seg skikkelig opp. Det roet seg en del ned under kinoen, men blusset opp igjen mot slutten. Så siden jeg kom hjem har jeg egentlig bare ligget i senga. Nå føler jeg meg heldigvis mye bedre!

Det er lenge siden jeg har delt innlegg om fun facts om meg eller ting dere ikke visste om meg og siden jeg synes slike innlegg er gøy å lese på andre blogger kommer det et til om meg her. Jeg tror også jeg har klart å komme opp med nye ting som jeg ikke har delt før, så det blir spennende å se om dere visste noe av dette fra før av!

Jeg eeeelsker å spille Mario på supernintendo! Det var mamma som introduserte det til meg for veldig veldig mange år siden og vi har spilt så mye! Ikke bare mamma, jeg og broren min, men jeg og en kompis pleide ofte å spille sammen i helgene. Vi hadde sånn samlekassett med alle de første spillene på og har rundet flere av spillene mange ganger. Med kompisen min og jeg gikk det også mye i Spyro, Mario Kart og så liker jeg å spille Tekken. Det gikk også mye i Gameboy Advance, Gameboy SP og Nintendo DS en god del år. Jeg fikk etterhvert sansen for MW2 også og husker så god at broren min og jeg spleiset på det haha. Fifa har jeg også prøvd meg litt på og likte det godt en periode. Men hvis jeg skal spille noe nå går det i *kremt* mobilspill eller The Sims.

Jeg liker veldig godt å være ute i naturen og vi har en hytte uten vann, strøm og do som ligger i skogen. Der var vi veldig mye da jeg var barn og jeg er derfor god til å blant annet tenne bål, padle, ro, fiske og sløye fisk (men det gjør jeg ikke lenger altså). Jeg har heller ikke noe problem med å ta på padder, bli sølete, holde insekter og slike ting. Kløyve ved derimot tør jeg ikke prøve meg på da jeg er så klumsete av meg at jeg er redd jeg hadde kappet av meg noen tær. Samme med gressklipper, jeg er redd for å klippe av meg tærne (noe pappa synes er veldig morsomt og mener er så og si umulig, men man vet jo aldri).

Jeg spilte håndball i noen år parallelt med fotballen, men i motsetning til fotballen var jeg totalt elendig i håndball. Ikke hadde jeg store nok hender til å holde ballen engang. Etterhvert begynte jeg å stå i mål og det gikk heldigvis bedre! Men en spiller måtte alltid stå igjen fordi jeg ikke klarte å kaste ballen særlig langt på grunn av for små hender og at jeg var svak i armene som bare pokker. Nå har jeg faktisk liiiitt muskler i armene, men det er ikke mange år siden jeg måtte ta x antall pauser når jeg fønet håret fordi jeg fikk så mye melkesyre. Det sier vel litt…

Jeg har innovervendte hofter, noe som ble oppdaget i sen alder. På grunn av det pekte føttene mine ganske innover og jeg snublet ofte i mine egne føtter og tråkket over. Det var så ille at jeg fikk beskjed om at hvis jeg tråkket over en gang til kunne jeg ryke hele båndet på siden i foten. Spesielt den ene siden var ille, så jeg måtte gå med en spesialtilpasset skinne på beinet i flere år hvis jeg skulle noen annen aktivitet enn å gå. Den har jeg faktisk ennå, men har ikke brukt den på årevis. Jeg var også utrolig svak i anklene, men for meg var ballett redningen. Takket være balletten har jeg fått bygd opp god styrke i ankler, blitt myk nok og sterk nok til å holde hoftene riktig plassert og fått trening i hvordan klare å holde føttene utover. Nå går jeg helt rett og jeg har ikke vært i nærheten av å tråkke over på årevis. Men hvis jeg blir sliten hender det at føttene begynner å peke litt innover, da det krevet en del muskler for meg å holde de i riktig posisjon når jeg går.

 

Var det noe mye ikke visste fra før?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

3 kommentarer
    1. Jeg kjenner en fyr som faktisk mistet en tå pga gressklipper når han skulle klippe gresset så det er definitivt mulig.

    2. Elsker sånne innlegg, viste ingenting av det fra før😅 kjekt å bli litt bedre kjent med deg da☺️💗

    3. Hmmm….
      Det med innovervendte hofter har jeg faktsik aldri hørt om før. Stadig noe nytt å lære 🙂
      Så flott at du “fant” balletten da, og at det har hatt så postitiv virkning på “problemet”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg