TING JEG GJØR/TENKER ETTER AT JEG BEGYNTE Å STRIKKE

God kveld, god kveld! Har dere gjort noe fint i dag? Selv har jeg ikke gjort noe spesielt. Sånn utenom programmet/behandlingen her har jeg strikket og gått en tur med personal, så det var jo hyggelig. Jeg prøver å finne noe fint ved hver dag, for selvom dagen kanskje er dritt så finnes det som regel noen små fine øyeblikk.

Nå har jeg jo strikket en liten stund og i løpet av den tiden har det dukket opp noen handlinger og tanker tilknyttet strikkingen. Jeg tenkte at det kanskje kunne være litt morsomt å lese, men så er det kanskje ikke så morsomt om man ikke strikker selv?

🧶 Jeg har begynt å se skikkelig godt på strikkagensere i butikker og tenker ofte at jeg selv vil strikke en genser som har “sånn og sånn”. Det er så mange fine detaljer overalt!

🧶 Hvis jeg ser en fin genser når jeg ser på serie tar jeg screenshot med mobilen haha.

🧶 Jeg legger ekstra godt merke til mennesker som går med hjemmestrikkende gensere og prøver alltid å gjette hvor lang tid det må ha tatt å strikke.

🧶 Jeg har begynt å irritere meg over hvor dyrt garn faktisk er, strikking er faktisk ikke en billig hobby. Men til gjengjeld får jeg mye glede ut av det og så kan man jo produsere ganske så fine ting!

🧶 Jeg skroller ofte nedover instagram for å lagre fine strikkagensere i en egen mappe på mobilen.

🧶 “Hysj, jeg teller!” har blitt et fast sitat.

🧶 For ikke å glemme at jeg henger på strikkemekka for å sikle på garn og planlegge at jeg vil strikke det og det i det og det. Heldigvis har jeg nok selvkontroll til å ikke klikke garn hjem alt for ofte. Som regel..

🧶 Jeg har begynt å føle meg utilpass hvis jeg skal sitte ned et sted lenge og ikke har strikketøy i hendene.

(dette er arkivbilder, jeg har ikke orket å ta noen bilder i dag hehe.. beklager for det!)

 

Noe du kjenner deg igjen i om du strikker?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg