TING JEG GLEDER MEG TIL

God kveld, dere! I dag har jeg vært ganske effektiv og det føles godt! Jeg har ennå litt igjen å gjøre på lista mi og en ting må utsettes til en annen dag, men utenom det siste tror jeg at jeg kommer i mål. Timene har egentlig bare løpt fra meg i dag og noen ting tok litt lenger tid enn jeg trodde, først nå har jeg hatt tid til å sette meg nedpå litt. Hvis dere følger meg på Instagram så dere kanskje at jeg postet bilde på story av en hjemmelaget tomatsuppe? Oppskrift på den kommer i starten av neste uke, så det er bare å glede seg!

Jeg er forresten en person som har lært meg å sette pris på de små tingene rundt meg. Faktisk var det en øvingssak for meg, å legge merke til hva jeg er takknemlig for, hva som gir meg glede (om det så bare er 5 minutter med en god kopp te) eller hva jeg har lyst til. Dette er iallfall noe jeg er glad for at jeg har brukt en del tid på, selvom jeg i starten måtte tenke godt etter eller “presse” frem noe å se frem til, noe som gir meg litt hverdagsglede eller lignende. Nå kommer det mer eller mindre automatisk, men jeg synes det også kan være fint å skrive ned noe innimellom. Så det tenkte jeg å dele med dere i dag, hva jeg ser frem til eller gleder meg til:

Lansering av min neste strikkeoppskrift: det er ikke denne cardiganen her altså, denne er vel to år gammel og ikke min oppskrift. Men min neste strikkeoppskrift gleder jeg meg skikkelig til lansering, for jeg er så fornøyd med den! Det er en genser og den er såååå fin, om jeg får si det selv! Det gjenstår litt mer enn jeg trodde på oppskriftfronten (det er ikke bare bare å regne ut og lage oppskrift til mange forskjellige størrelser), men jeg skal komme i mål til jeg har deadline! 

Varmere vær: dette er egentlig mest på grunn av at jeg er dritt lei av å sitte hjemme og fryse hehe. Så klart går det an å ha på mer varme, men med de strømprisene som har vært har vi ikke hatt mulighet til det. Det har vært noen dager med varmere vær i januar og det har vært så godt! Jeg er heldigvis flink til å kle meg og jeg har også et elektrisk varmelaken som har blitt brukt en del, men at været snur litt etterhvert hjelper MYE.

Begynne med tåspiss igjen: sist jeg danset med tåspiss var vel i 2017, så det begynner å bli ganske mange år siden (jeg hadde en lang pause fra ballett og siste året jeg danset før pausen hadde vi ikke tåspiss). Dette semesteret her skal vi begynne opp med det på dansinga og det gleder jeg meg til! Ikke spesielt behagelig, men jeg synes det likevel er veldig gøy! Jeg prøvde meg litt forsiktig med mine gamle etter forrige dansetime og oppdaget at de nærmest er helt døde, så jeg må få ordnet med nye sko. Heldigvis kommer det en dansebutikk til Larvik på søndag, så jeg håper det ordner seg da.


Gjøre det koselig på balkongen: vi har en bitte liten balkong som hører til leiligheten vår og jeg gleder meg til våren så jeg kan gjøre det litt koselig der! Den er så liten at det så vidt er plass til et lite cafesett, men jeg tenkte å kanskje få hengt noen blomster over rekkverket, så noen få grønnsaker som kan stå på balkongen og kjøpe inn et lite uteteppe og noen koselige puter. Det var iallfall veldig deilig å bruke balkongen en del i sommer, så jeg tror det skal bli enda bedre i år med en liten oppgradering! Planen er å holde meg under 500kr og det tror jeg at jeg skal klare fint!

 

 

Har du noe du gleder deg til?

 

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg