TING JEG LIKER Å PUSLE MED

God lørdag! Her inne går jo veldig mye av tiden til måltider og hviletid, faktisk er det hele 4 og 1/2 time hviletid hver eneste dag hvor jeg må sitte i ro med tilsyn etter måltid. Da er det veldig greit å ha litt forskjellige ting å pusle med. Om du er i samme situasjon eller om du rett og slett trenger noe å fylle tiden din med som er rolig, så er dette innlegget for deg.

Det som det går mest i for min del er definitivt strikking hehe. Da har jeg noe å sette fingrene i og noe jeg må legge tankene over til. Så det er noe jeg liker å gjøre, i tillegg til at det er en fin distraksjon fra tankene som gjerne kommer etter måltid. Det roet også ned rastløsheten og så kommer det jo (forhåpentligvis) noe fint ut av det også.

Noe annet er jo selvfølgelig å sitte med PC, enten det er serie, blogge, lese nyheter eller helt andre ting. Eventuelt så er jo mobilen grei å sitte på også. Jeg ser faktisk ikke særlig mye på serie om dagen, det går mest i blogg og nyheter og noen ganger har jeg spilt litt The Sims også.

Andre ting man for eksempel kan gjøre er å tegne, male, lage bullet journal, lese bøker eller blader, pusle puslespill, høre på musikk, se på TV, hekle, lage forskjellige ting, spille kortspill eller brettspill og andre rolige ting. Det er jo mer enn dette man kan gjøre, men det er dette jeg kommer på nå. Håper det ga noen tips hvis noen trengte noen:)

 

 

Har du noen andre forslag?

//Elise Amanda

3 kommentarer
    1. Strikking er supersmart. Det tar vekk tanker, og er en “billig psykolog” sier jeg alltid 🙂 Terapeutisk effekt selv om man lager noe fint og er kreativ 🙂

    2. Jeg elsker The Sims! for det er så lett å bli helt oppslukt av det så man både får tiden til å gå og får tankene over på noe annet. Del gjerne noen bilder fra spillet ditt hvis du har lyst for jeg syns det er skikkelig gøy å se 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg