TING SOM HAR GJORT MEG GLAD I DET SISTE

Jeg synes dagene går utrolig fort og jeg føler at det begynner en ny uke hele tiden. Det stresser meg en del, for det er så mye jeg så gjerne skulle ha gjort eller hatt energi til. I dag hadde jeg faktisk ikke overskudd til å dra i behandling. Jeg var utslitt etter en gårsdag som gikk veldig dårlig. Heldigvis er det mulighet til å ta samtaler over telefon, så da tekstet jeg heller litt med behandler.

Starten av samtalen fikk meg til å tenke litt. Hun lurte nemlig på hvordan det hadde gått siden sist, med fokus på mestring. Egentlig hadde jeg tenkt til å bare buse ut med alt jeg ikke har fått til og alt som har gått galt. For det er det jeg har følt på, at jeg ikke har fått til stort. Men etter å ha fått det spørsmålet fra behandler klarte jeg å se selv alle de tingene jeg faktisk har fått til i det siste. For jeg har faktisk fått til en del, selv om andre ting har gått dårlig og det er viktig å huske på! Så selv om den siste tiden har vært tøff er det også en del ting som har gjort meg glad i det siste og noen av de tingene vil jeg dele med dere.

-Jobben i barnehagen. Jeg jobber kun to dager i uken (mandager og torsdager) og har ikke fulle dager, men likevel er dette noe jeg setter veldig stor pris på. Jeg trives skikkelig godt der og både barna og de ansatte har tatt meg veldig godt i mot. Spesielt fint er det å se hvor glade noen barna blir når de ser jeg kommer og den tilliten de viser meg. Selve barnehagen også er veldig fin og jeg liker godt at den er såpass liten at det kun er to avdelinger. Jeg har ennå mye å lære, men jeg føler det går bra og at jeg har kommet inn i veldig mye allerede.

-At jeg har klart å ha sjokoladekalenderen min! Dette er en skikkelig stor seier og det er første gang på 10 år jeg har klart å ha en sjokoladekalender lenger enn 2 dager og nå er vi jo faktisk på 9. desember alt! Det høres kanskje ut som en liten ting, men for meg er dette veldig stort. Det betyr så mye at jeg klarer å ha nok kontroll over spiseforstyrrelsen til at jeg kan ha en sjokoladekalender.

-De fine øyeblikkene i hverdagen. Enten det er en kopp kaffe på cafe med ei venninne (Therese og jeg var på cafe på lørdag), en god klem fra Andreas, en melding eller snap fra ei venninne, en telefonoppringing fra familie, en katt som legger seg på fanget mitt, noen som får meg til å smile eller bare kjenne at akkurat i dette øyeblikk har man det fint.

 

Hva har gjort deg glad i det siste?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg