TIPS TIL SERIER Å SE DENNE HØSTEN

Oi, jeg har visst ikke blogget på to dager nå, jeg! Vel, i dag har jeg ikke gjort så veldig mye. Jeg har hatt et møte over nett, jeg har ryddet litt hjemme og jeg har strikket en del på en julegave. Akkurat nå skulle jeg ønske det tok mye kortere tid å strikke, jeg forstår nemlig ikke hvordan jeg skal bli ferdig med julegavene. Kanskje jeg burde ha startet litt tidligere hehe.. Det er iallfall skikkelig ruskevær i dag og en god unnskyldning til å sitte inne med strikketøy, telys og serier. Det er en fin høstkveld det!

Under her kommer jeg med noen tips til hva man kan se på i høst. Både konkrete serier og litt mer generelt om hva som går på TV. Jeg vil også gjerne høre om du har noen tips du har lyst til å dele med meg og mine lesere, så legg gjerne igjen en kommentar.

The Alienist – vi befinner oss i New York i midten av 1890-årene. Der møter vi Sarah som er første kvinne jobbende på et politikammer, psykiateren dr.Kreitzler og illustratøren John More som ved en tilfeldighet blir en trio. Serien bærer høy kvalitet og har et dystert uttrykk hele veien. Første sesong omhandler et mysterie hvor unge gutter blir brutalt drept og etterlatt. Det viser seg at alle guttene har tilknytning til et barnebordell hvor de går kledd i kvinnelige klær. Serien er utrolig spennende, mysteriet innviklet og det er ikke åpenbart hvem morderen er. Andre sesong handler om barn som blir kidnappet og funnet blodige på bisarre steder, myrdet av en ukjent person. Denne serien er utrolig spennende og skuespillerne gjør en svært overbevisende jobb. Herlighet, denne serien må dere se om dere liker krim! Serien finner dere på Netflix og på norsk heter den Psykiateren.

MasterChef – dette vet vel folk hva er? Konseptet går ut på at hjemmekokker (altså vanlige folk uten noen utdannelse innen mat) som skal kjempe seg til topps i en matkonkurranse. Det er mange spennende utfordringer, gruppeutfordringer og elimineringer. Det er så gøy å se hva de kommer opp med og hvordan de utvikler seg innenfor matlaging. Selv er jeg veldig glad i den australske og amerikanske versjonen, for ikke å glemme Masterchef junior hvor det er barn. Dette er et program det finnes haugevis av sesonger på og fra mange forskjellige land. Finner jeg ikke noe å se på er det dette jeg slår på. Man finner serien mange forskjellige steder og det er forskjellig hva slags utvalg de har av den. ViaPlay og Dplay har blant annet denne.

På TV- hehe, denne må jo med. Nå er noen av programmene akkurat over, som PH og MasterChef Norge. Likevel så er det noen program som fortsatt går, blant annet Farmen, Truls a la Hellstrøm,71 grader nord, Skal vi danse og Charterfeber. Noen andre program jeg selv vil sjekke ut er Atlantic crossing på NRK, Mysteriet Marianne på TV2, Norge i krise på TV2 og I’ll be gone in the dark.

 

Hva ser du på for tiden?

 

-Elise Amanda
_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg