UFOER OG RESTEGARNSTRIKK

God ettermiddag! Når man strikker blir det fort litt restegarn og gjerne en ufo eller to på lager. Ufo står forresten for unfinished project i strikkeverden, altså ikke uidentifiserbart flygende objekt. Selv har jeg noen få ufoer: en kurv og to gensere. Den ene genseren synes jeg rett og slett er fæl å strikke og den andre mangler jeg garn til. Lua dere ser under her var en ufo, men den ble strikket ferdig for noen dager siden. Jeg har faktisk strikket to sånne luer før og jeg synes det er de søteste barneluene, i tillegg til at de er veldig praktiske!

Ellers prøver jeg å bli kvitt litt restegarn. Det kan være litt utfordrende da det ofte ikke er nok til for eksempel med sokker, men det finnes andre små ting man kan strikke, blant annet pannebånd, babyluer og til de aller minste nøstene: scrunchies. Har man en haug av små mohairnøster i forskjellige farger, men ca samme tykkelse er de veldig fine å bruke til et strikkeprosjekt med hvitt garn for eksempel. Har man små bommullsnøster kan man for eksempel strikke eller hekle kluter eller sminkiepads. Søker man opp #restegarnstrikk på Instagram kommer det opp mange gode forslag. Nå er jeg i gang med et nytt restegarnsprosjekt mens jeg venter på garn til et nytt prosjekt, hva det blir skal jeg vise dere når det er ferdig:)

  


Øverst fra venstre: restegarn, garn til nåværende prosjekter, ufoer, restegarn.

 

Er du flink til å bruke opp restegarn?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg