UKENS MATHANDEL + UKESMENY

Hvordan står det til? Vi har ukeshandlet i dag og jeg tenkte å vise dere noe av det vi har kjøpt i tillegg til ukesmeny for påskedagene. Vi handlet inn ting utenom dette også, blant annet grønnsaker, brus, sjampo og litt annet forskjellig. Det er derimot det som vi skal bruke spesifikt til middagene jeg tenkte å vise dere. Disse rettene er utrolig gode og veldig billig å kjøpe inn til.

Selvfølgelig er jo alt vegetarisk også, så jeg håper det kan være til inspirasjon. Ikke inneholder rettene noen fancy ingredienser og heller ikke ti tusen ingredienser til en rett. Det blir litt mindre variasjon i rettene enn vi vanligvis har i løpet av en uke, men hei, alt sammen her er skikkelig godt!

Påskeukens middagsmeny ser slik ut:

Onsdag: hjemmelagde linseburgere med fløtepoteter
Torsdag: linsetacosalat eller kidneybønnetacosalat
Fredag: bakt potet med avokadokrem og ovnsbakte kikerter
Lørdag: taco
Søndag: ratatouille med linser og ris
Mandag: Fylt pita med oumph og grønnsaker

Dette kjøpte vi inn som du trenger til middagene:
-cherrytomater
-squash
-avokado
-kikerter
-hakka tomat
-linser x 2
-tacosaus
-tacokrydder
-gratinerte fløtepoteter
-to store poteter til å bake
-melk

Dette hadde vi fra før: buljong, løk, havregryn, rømme, salat, paprika, mais og agurk
Jeg glemte helt å kjøpe inn tacoskjell/lefser, så det må handles inn.

Jeg kjøpte i tillegg litt inn til frokost: brød, sylteagurker, vegetarpostei, jordbæryoghurt, epler, jordbær og blåbær.

Jeg skal virkelig prøve å få til å ta bilder av rettene hver dag og poste bildene med oppskrift, hvis det er ønskelig? Jeg er glad i å stå på kjøkkenet, men noen ganger er det digg å bli fort ferdig også. Som med rettene ovenfor her.

 

Liker dere slike innlegg + ønsker dere å se de ferdige rettene og få oppskrift på dem?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

2 kommentarer
    1. Dette innlegget likte jeg kjempe godt! Jeg synes det er så interessant å se ukesmeny. Så inspirerende med vegetar idèer, jeg prøver å spise mest mulig vegetarmat 🙂 Ha en fin dag og en god påske 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg