UKENS SPØRSMÅL #3

Hva kan man gjøre for å hjelpe deg i dårlige perioder?
Når jeg har en dårlig periode trenger jeg en del alenetid for å komme meg igjen, så det å kunne “ta meg i mot” når jeg er klar for det igjen er absolutt det beste man kan gjøre! I dårlige perioder orker jeg ikke være sosial og at da folk rundt meg fortsatt står der selv etter lite intiativ og respons fra min side betyr mye! Det er nok også det beste man kan gjøre for meg. Jeg setter også pris på å bli invitert til ting, for plutselig har jeg en litt bedre dag.

Fav redigeringsapp?
Jeg har kun en redigeringsapp på mobilen og det er VSCO. Den er jeg superfornøyd med, selv om jeg kun har gratisversjonen av den. Absolutt den beste som ikke koster penger!

Har du fått svar fra RASP?
Nei og det stresser meg så mye at de bruker så lang tid! Vi har allerede purret en gang, uten at det hjalp. Ei som har vært der tidligere har fortalt meg at de generelt er litt trege med ting, så da er det nok bare det. Jeg får smøre meg med tålmodighet.

Føler du kostplan, men så på kveldstid går det dårlig? Eller kaster du opp sunn mat også?
Jeg blir litt forvirret fordi jeg har tre forskjellige kostplaner fra tre forskjellige steder, men jeg prøver å følge en kombinasjon av dem. Det kan gå dårlig allerede til frokost, så har ikke noe fast svar på det. Jeg har ikke noe problem med å spise feks smågodt eller junkfood så lenge det er normale mengder, men når det kommer til oppkast kaster jeg kun opp etter å ha overspist uavhengig av hva slags mat det er. Kan også legge til at det er objektiv overspising, altså ikke bare jeg som tror/føler jeg overspiser, men faktisk overspising.

14. februar snart, hva skjer? Har du planlagt noe.. spesielt?
Veeeel.. jeg har jo kjæreste så her burde jeg egentlig svare at vi skal ha en romantisk date. Men denne datoen har jeg programkomitemøte og hvis jeg rekker skal jeg på en politisk debatt i tillegg. Så noen romantisk valentinsdag blir det ikke i år hehe.

Din støtte motivasjon i hverdagen?
Jeg vet ikke heeeelt hvordan dette spørsmålet er ment, så jeg svarer slik jeg tolket det: kjæresten min, dansingen, venner og kattene mine gir meg mye motivasjon for å kjempe for å bli bedre i hverdagen. I tillegg gjør også politikk og tanken om å en dag være frisk nok til å studere/jobbe det!

Hvordan ser en typisk dag ut for deg?
Ingen dager er like i grunn, så dette blir vanskelig å svare på. Jeg står opp til en ok tid, prøver å ikke spise det mer enn hva jeg skal, har som regel 1-3 bulimirundler hver dag, blogger, holder orden hjemme, dansing på mandager, psykologtimer på DPS, politiske møter innimellom. Jeg ser i tillegg ganske mye på serier og for tiden er det Greys (hehe begynte å se for ikke så alt for lenge siden og er alt på sesong 11). På sommeren ser ting litt annerledes ut.

Hvordan har du det?
Jeg er konstant sliten for tiden og har det helt ærlig tøft, men jeg prøver å gjøre det beste ut av dagene. Tusen takk som spør<3

Krangler dere også mye? Hvordan håndtere krangling i forhold?
Hehe vi har vel perioder hvor vi krangler mer enn andre. Husk at det er helt normalt å krangle i et forhold, det blir bare ikke snakket så mye om. Vi har en regel vi prøver å følge og som jeg synes er utrolig klok: vi legger oss aldri som uvenner. Det er ikke alltid vi klarer å følge den, men som regel. Et annet tips er å gå litt inn i seg selv å tenke:” er dette egentlig noe vi trenger å krangle om?” og helst unngå å bruke ordene alltid/aldri i en krangel.

Noe du lurer på til neste uke? Jeg har fremdeles noen spørsmål jeg ikke har svart på, men jeg har ikke glemt det, de kommer bare litt senere.

//Elise Amanda

1 kommentar
    1. Du nevner ofte faren din og hans rolle i ungdomstiden og rundt sykdommen din, men kan ikke huske at du har nevnt moren din noen gang? Hvordan forhold har du til henne?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg