UKENS SPØRSMÅL #7 – innleggelse, klær ++

Gjett hvem som ikke har pakket ferdig? Jeg er så stressa! Det er kun 15 timer til jeg drar og i skrivende stund ligger jeg på sofaen, totalt utslitt. Det er så surrealistisk hele greiene og jeg gruer meg virkelig. Misforstå meg ikke, for jeg er utrolig takknemlig for behandlingsopplegget jeg får rundt meg nå, det er jeg så absolutt. Likevel, det er lov til å skulle grue seg og i morgen vet jeg at det blir en utrolig tøff dag som kommer til å bli preget av tårer og angst. Foreløpig har jeg pakket ned haugevis av joggebukser og store klær som kan skjule kroppen min, for vektoppgang gir meg veldig panikk og da er det greit å ikke skulle bli påminnet om at buksene blir for små og det er greit å slippe å se sin egen kropp i starten når følelsene herjer som verst.

Jeg håper så at ikke det irrasjonelle tar helt overhånd midt i alt kaoset. Spesielt må jeg huske å holde meg unna internett i slike situasjoner, for å lese masse irrasjonelt pisspreik fra min side gjør hverken meg eller noen andre noe godt. For det kommer til å bli mye pisspreik fra min side, det vet jeg, men akkurat der og da er det vanskelig å se det selv fordi alt virker så ekte. Heldigvis skal jeg få god hjelp på RASP til å håndtere slikt og andre ting som kommer til å dukke opp.

Foretrekker du å spise sammen med noen eller alene?
Jeg foretrekker egentlig å spise alene, både fordi andre har lett for å gjøre meg stresset og fordi måltider ofte går over i overspising og det er svært skamfullt nok fra før av og noe jeg ikke ønsker at noen skal se.

Hvordan har familien din det, i forhold til spiseforstyrrelsen din?
Nå bor jeg ikke med noen av mine foreldre og det har jeg ikke gjort på årevis, så akkurat hvordan de har det nå med tanke på det vet jeg egentlig ikke 100%. Men det er jo utfordrende, det vet jeg jo.


Beste du vet å spise?
Smågodt hehe! Alle som kjenner meg vet at jeg er avhengig. Deler jeg med deg er det enten fordi jeg føler et sosialt press for å dele eller så er det fordi jeg liker deg veldig godt og du er svært heldig. Synes egentlig at Candy King burde sponse meg, så stor forbruker jeg er.

Hvorfor skal du legges inn så lenge?
Jeg skal først på RASP og deretter rett til Modum Bad, så månedene jeg skal være innlagt er fordelt på to forskjellige steder. Men det er jo lenge, det er jo nesten 1/2 år jeg skal være borte. Heldigvis får jeg permisjoner etterhvert. Grunnen til innleggelsene er fordi jeg trenger noe mer enn hva poliklinisk behandling kan gi meg.

Hvilket filter på vsco er din fav?
F2

I din bulimi, er det alltid “bare” kaste opp eller føler du at du må gjøre andre ting etterpå?
Jeg har aldri kompensert på en annen måte enn å kaste opp etter overspising egentlig.

Har du noe “ja” mat og “nei” mat eller kan du spise de matvarene du ønsker?
Jeg spiser ikke kjøtt og jeg spiser ikke gluten, men dette er jo ikke relatert til spiseforstyrrelsen (så regner ikke med at det var dette du lurte på). Men sånn ellers har jeg ikke noe mat jeg nekter meg å spise for eksempel. Noen matvarer prøver jeg å unngå, men det er kun fordi de trigger til overspising.

Du har så mye pene klær, hvor handler du de?
Takk! Jeg handler egentlig ikke så ofte klær og de fleste av klærne mine har jeg hatt i årevis. Men jeg har som regel handlet på Bikbok, Cubus, wish, h&m og bruktbutikker når jeg har handlet klær. Altså helt vanlige steder med andre ord.

Går det bra med deg? Du ser fresh ut
Nja, det går veldig opp og ned med meg egentlig, så det går greit I guess? Angående det siste der vet jeg aldri helt hva jeg skal svare på, for jeg føler at det blir feil å si takk også, spesielt når det kommer fra andre som også er syke. Jeg skulle også ønske at jeg personlig ikke tok meg så nær av slike ting (for det var helt sikkert godt ment!), men det er så lett for meg å tenke at “hvis folk synes jeg er fin nå, hvorfor i all verden må jeg opp enda mer i vekt da!?”. En liten digresjon her hehe.

Noe du lurer på til neste uke? Hva synes du om antrekket?

 

//Elise Amanda

4 kommentarer
    1. masse lykke til på Rasp, eg har vært både på Rasp intensiv og på
      modum då eg hadde anoreksi, er frisk i dag. bare å si ifrå om du ønsker å ha kontakt. lest bloggen din i det siste 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg