UPDATE: FLYTTING OG AVSLUTNING I BEHANDLING

Wow, dere! Nå er det faktisk en måned siden forrige innlegg og selv om jeg har savnet bloggen har det vært godt med en pause. Man kan iallfall si at det har skjedd en god del siden sist! Vi har blant annet nemlig flyttet! Eller, det vil si: vi står midt i et flyttekaos as we speak. Alt vi absolutt skal ha og så og si alt av møbler er flyttet til den nye leiligheten, men det gjenstår himla mye. Når man flytter fra en svær tomannsbolig som til og med har flere boder (og uteplass), til en leilighet på 60 kvadratmeter er det en god del ting som ikke kan bli med på flyttelasset. Jeg har allerede fått gått gjennom veldig mye (behold/gi bort/kast), men det gjenstår ennå så mye åtte fy.. Heldigvis skal vi ikke levere nøklene til huset før siste dagen i mars. Vi var også så heldige at da vi fant denne leiligheten vi bor i nå kunne vi få starte leien halvt ut i måneden fremfor fra starten, så det ble det spart en god del kroner på. Og i huset fikk vi også kuttet ned oppsigelsestiden med en måned da det passet like godt for de som skal flytte inn der som for oss. Jeg gleder meg til å vise dere leiligheten vi har flyttet inn i etterhvert!

Noe annet stort som har skjedd er at spis (poliklinikken for spiseforstyrrelser) har valgt å avslutte meg. Det er så utrolig frustrerende, for jeg hadde en avtale der for hva planen var mens hovedbehandler er i permisjon. Jeg har valgt å ikke skrive om dette her før nå, da både Dps og jeg håpet at ting likevel skulle ordne seg, men det gjør det altså ikke. Heldigvis begynte jeg opp igjen på Dps i februar, så jeg står ikke helt på bar bakke på behandlingsfronten. Det er bare så himla frustrerende når man har en avtale og så blir det sagt at en slik avtale ikke eksisterer, når både Dps og jeg vet at den gjør det, nettopp fordi vi var med på å lage den avtalen sammen med spis. Jeg har iallfall fått beskjed fra spis at jeg gjerne kan søke meg tilbake når hovedbehandler er tilbake, så vi får se hva vi gjør.

Ellers er det faktisk mere spennende ting som skjer i livet mitt, men det får dere vente med å få høre om til senere denne uken. Jeg har nemlig skrevet en kontrakt på noe, så hvis dere har fulgt meg nøye klarer dere kanskje nå å gjette det utifra små hint her og der. Ikke nok med det, men Andreas har også begynt i ny jobb, så her har det skjedd en del ting siden sist!

 

 

 

 

Har det skjedd noe spesielt i livet deres i det siste?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

6 kommentarer
    1. Hei. Kjipt å høre du ble avsluttet,men bra du skal starte på dps. Dette er kanksje en upopulær mening, men spesialavtaler har ingen ting å gjøre på en sf-avdeling. Kan være svært trigge de for andre, dersom noen skulle få lov til noe og følge andre regler. Har snakket med mange som blir satt ut og satt tilbake i egen behandling av dette. Når noen får egene regler eller tidsperspektiver på vektoppgang, opptrapping, treningsmengder, målvekt osv, kan vært svært forstyrrende foe andre. Det virker kanskje strengt å bli kastet ut når man ikke følger reglene. Men det er en grunn til at de er der. Det betyr ikke at jeg ikke unner deg alt godt,for det gjør jeg. Men bare tenk litt på hva det kan gjøre med andre på Spis om du følger helt andre retningslinjer.

      1. Hei! Ja, veldig fint at det heldigvis akkurat ble oppstart på Dps! Avtalen jeg hadde gjaldt ingen av overnevnte grunner. Men jeg må si meg uenig i at spesialavtaler ikke har noe å gjøre på en sf-avdeling, da det kommer helt an på hva slags avtaler det er og årsaken til avtalene. Jeg har full forståelse for at slike ting kan bli svært utfordrende om noen får lov til sånne ting og andre ikke. For det vet jeg jo selv også av egen erfaring. Men nå må jeg også tenke på hva som er best for meg og min behandling, fremfor å hele tiden skulle tenke på andre. Jeg vet jo at noen spesialavtaler kan være utfordrende for andre pasienter, men så er det viktig å huske på at hvis noen får sånne avtaler ligger det nok en veldig god grunn bak. Flere som går på spis har også tilleggsdiagnoser og det er viktig å passe på at det ikke går over stokk og stein med andre ting man sliter med. Men igjen: jeg har ikke hatt noen egne regler på overnevnte grunner.

        Avtalen jeg hadde har jeg forsåvidt ingen problemer med å fortelle om. Avtalen var rett og slett det at mens hovedbehandler var i permisjon skulle jeg få primærbehandling på Dps og spis skulle jeg bare ha kontakt med ved behov. Jeg skal ærlig innrømme at jeg synes det er litt drøyt du påstår at jeg har blitt kastet ut for å ikke følge reglene, for det er overhodet ikke årsaken. Jeg synes heller ikke det er greit at du påstår at jeg ikke følger retningslinjene, for det har jeg gjort og det er det ingen på spis som heller påstår at jeg ikke har gjort. Jeg kan også legge til at jeg tenker veldig mye på andre, så mye at det ofte dessverre har gått på bekostning av min egen behandling og bedring.

        Jeg skjønner samtidig at du ønsker meg alt godt, men jeg synes som sagt det blir dumt å påstå ting om meg og min behandling som du ikke vet noen ting om.

    2. Hyggelig med oppdatering:) Lykke til i ny leilighet, og med videre behandling! Og gratulerer med kontrakt -spennende:)

    3. Lykke til med flyttingen. Så artig 😊 Blir sikkert bra når dere kommer på plass. Veldig dumt at de ikke klarte holde ord med behandlingen. Og det er fint om de noen ganger tilpasser utenfor boksen om det er behov, tenker jeg. Kommenterer ikke så mye her, men liker godt å følge bloggen din fremdeles altså. Håper du har det bra. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg