UPDATE + PLANENE FREMOVER

Nå sitter jeg hjemme i sofaen svett og blid mens jeg gomler på noen druer. Jeg kom hjem fra dansingen for litt siden og det var så deilig! For en energi og så mye smil og latter. Gjett hvem som allerede gleder seg skikkelig til neste torsdag da! Vi fikk også startet på en koreografi og så langt liker jeg den veldig godt. Mye fart, men også fine bevegelser.

I går var en tøff dag for meg med masse tårer, men heldigvis føler jeg meg veldig mye bedre i dag. På grunn av det og på grunn av svært lite søvn natt til i går måtte jeg avlyse timen min på spis jeg egentlig skulle ha den onsdagen. Flaks for meg så har behandler tid til en time i morgen, men det vil si at jeg må ta buss 07.30 hjemmefra for å rekke å være der til 09.30. Ikke nok med det, men jeg har også time på Dps senere på dagen i morgen, så det blir mye buss på meg. Det var mitt valg altså, jeg kunne jo selvfølgelig valgt å heller ha time med behandler på spis først neste uke igjen, men jeg ville ha en time denne uken også.

Nå må jeg få skrevet ferdig dette innlegget, spise og så slenge meg i dusjen før jeg endelig kan strikke litt før jeg må legge meg. Skriver hun som nettopp tok en pause fra skrivingen for å spise hehe. Så da blir blogginnlegget postet enda senere enn planlagt, men det får gå. Uansett, her får dere mine strikkeplaner for høsten!

Oslosweater – denne skal jeg strikke i DSA dreamline air og DSA dreamline soul, hvor sistenevnte er en lysere farge enn air. Begge fargene er i rosa-sjangeren. Fargene er utrolig fine hver for seg, men nå som jeg har lagt opp og begynt på den er jeg faktisk litt usikker.. Fargene ble ikke så fine sammen som jeg hadde håpet på.

Chunky Marius – en vri på den klassiske mariusgenseren. Denne oppskriften står i boken jeg fikk av Therese til bursdagen min og den gleder jeg meg skikkelig til å strikke. Den kommer nok til å bli brukt som en turgenser, men samtidig så passer den egentlig til hverdags også. Genseren strikkes i drops air hvor jeg skal ha bunnfarge dus rosa og mønsterfarge rubinrød.

Septembersweater – denne er sååååå fin! Det er nok ikke en genser jeg kan strikke mens jeg ser på serie, da oppskriften virker veldig komplisert. Det er i tillegg patentstrikk, noe jeg aldri har gjort før, så det blir spennende! Jeg bare håper at jeg får det til. Denne skal jeg strikke i Isager Silk Mohair sin farge 67, som er en grønnfarge. Hvis jeg ikke ombestemmer meg og bytter inn garnet i en beige farge.

Vest – jeg har også vurdert å strikke meg en vest! Det er skikkelig i vinden om dagen og i starten var jeg ikke helt overbevist. Men nå, nå har jeg også skikkelig lyst til å strikke meg en vest! Så vi får se om det blir noe av det.

 

Hvordan går det med deg om dagen? Har du noen strikkeplaner for høsten?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

4 kommentarer
    1. Må bare si at du er kjempe søt! 🥰 Fikk med meg den lille fotoshooten du hadde på de bildene. Bor i den hvite bygningen over gaten for der du sto🥰

    2. Har så lyst til å strikke poppygenseren, men synes at påfugl er for dyrt. Har sett på melody, men vil strikke i sterk rød

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg