UTEKINO: VERDENSPREMIERE PÅ LØVENES KONGE

Åhhh kvelden i går var så bra!! Vibeke og jeg møtte opp tidlig nok til å få en goodie-bag, noe de 50 første fikk og etter at Nora var ferdig på jobb kom hun bort også. Utrolig nok gikk timene frem til filmen startet ganske fort, men nå er vel ikke akkurat Vibeke og jeg kjent for å være stille når vi er sammen hehe.. I Larvik arrangerte nemlig kulturhuset/kinoen utekino med arrangement til! Første gang dette ble arrangert var til Mamma Mia i fjor og gjett hvem som også så på den? Jo, Nora og meg.

Jeg er skikkelig Disney-fan. Alltid vært, kommer alltid til å være. Så denne filmen her hadde jeg gledet meg til i lang tid og den nådde virkelig opp til forventningene. Helt ærlig forstår jeg ikke helt kritikken filmen har fått, for den var så godt laget åtte fy og historien var veldig gjenkjennbar. Den spiller i tillegg på hele følelsesregisteret, så det var alt fra tårer til latter i “salen”.

Her ser dere bilde av litt av uteområdet rundt kinoen. Dette er da ute på en brygge, så bak oss var vannet. Det var også mange flere stoler + stoler rundt bord som ikke kom med på bildet her altså. Dette bildet ble dessuten tatt bare litt etter at det hadde åpnet, så det var ikke så mange mennesker som hadde kommet ennå. I tillegg var baren åpen, det ble solgt mat og det ble solgt snacks. Det ble et utrolig vellykket arrangement og filmen… vel, den må bli sett igjen, for å si det sånn! Jeg anbefaler den virkelig! Det var flere ganger under filmen at jeg glemte at den var animert i tillegg, så realistisk så både den og dyrene ut.

Klok av fjorårets skade tok jeg med meg et kjempestort og fluffy varmt teppe i år og det holdt meg varm under hele filmen. Jeg så også at veldig mange av de andre gjestene hadde tatt med seg akkurat det samme, for selv om dagen er varm blir det fort kaldt utover kvelden og natta. Filmen begynte rundt klokken 23 på kvelden og var ikke ferdig før nærmere klokken 01.00 på natten. Grunnen til at den begynte så sent er enkel: det må være mørkt nok ute for å se skjermen.

Alt i alt ble det en kjempekoselig kveld sammen med Vibeke og Nora! Dette innlegget er forresten forhåndsskrevet da jeg på tidspunktet dere leser det befinner meg på campingen hos tante og onkel. Nå i skrivende stund derimot er det en liten stund siden jeg kom hjem fra kinoen, klokken er to på natten og jeg skal stå opp om fem timer for å dra til Sverige for å besøke tante og onkel. Lykke til med å stå opp til meg, for å si det sånn! Men denne premieren kunne jeg virkelig ikke ha gått glipp av!

 

 

Om du ikke har sett den, skal du se den?

 

 

//Elise Amanda

1 kommentar
    1. Tenker vi kjøper når den kommer på video. Vi er dvd-løver jeg og Hr Frodith 😀 Kos deg med tur, håper det gikk greit å stå opp selv om det ble sent 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg