UVLM 2021 + DET SKJULTE NETTVERKET

ENDELIG er det mulig å holde et fysisk landsmøte igjen med Unge Venstre! Dette er noe jeg har sett så frem til, både det å vedta og høre masse god politikk, men også å se alle igjen og bli kjent med nye medlemmer av Unge Venstre. Akkurat nå er det generell politisk debatt og jeg bestemte meg spontant (som vanlig hehe) for å holde et innlegg. I mangel på bedre bilder velger jeg å poste dagens antrekksbilder sammen med innlegget jeg holdt. Jeg synes det er ekstremt provoserende at det jeg snakket om blir fremstilt som noe nyoppdaget i media, for det er det så absolutt ikke. Jeg snakket så klart om “det skjulte nettverket” på Instagram.
_________________________

 

Vet dere hvordan det er å taste inn 113 med fingre så skjelvne at de så vidt fungerer og med hjertet i halsen og håpe på at AMK velger å rykke ut til hen du vet har tenkt til å ta livet sitt? Hvordan det er å stå i en begravelse noen dager etterpå som du vet kunne vært unngått? 

Hvem her har sett eller lest om dokumentaren «det skjulte nettverket» som omhandler det skjulte nettverket blant psykisk syke på Instagram? Opp med hånda.

Tidligere Helseminister Bent Høie sa han var svært bekymret over det lukkede, mørke Instagram-nettverket NRK har avslørt. Likevel ville han ikke sette i verk noen strakstiltak, til tross for at minst 15 norske jenter i nettverket har tatt sine egne liv. Flere av disse jentene kjente jeg. Noen av disse jentene ringte jeg inn om og tryglet AMK om å rykke ut til og fikk likevel et nei. Flere av disse jentene har jeg vært i begravelse til.

Men hvorfor kalles dette nettverket for hemmelig? Hvorfor er det plutselig så oppsiktsvekkende at dette nettverket eksisterer?

Jeg har vært en del av dette nettverket siden 2010. Helsevesenet i hele landet har visst om det enda lenger. Et nettverk som først holdt til på blogger, deretter Twitter og nå Instagram. Det er ikke «det hemmelige nettverket» det er «her setter vi på skyggelapper nettverket»Nettverket har vært kjent for helsevesenet i over et tiår! Hvorfor gjør vi ikke noe? Vi lever i 2021, det er på tide å finne løsninger som fungerer for dagens moderne samfunn, slik at behovet for det «skjulte» nettverket ikke lenger er like sterkt. Vi trenger et tilbud som fungerer og som kan erstatte dette behovet.

Men enn så lenge får jeg fortsette å skrolle nedover Instagram hver kveld med hjerte i halsen og håpe på at ingen fler dør i natt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er du politisk engasjert? Har du noen tanker rundt innlegget mitt?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg