VÅRE PLANER FOR JULEN

God kveld! Nå sitter jeg og broren min hos mamma og stefaren min og spiller Mansions of madness sammen. Vi ble invitert hit på en kveld med middag og brettspill, så det er nettopp det vi gjør nå. Andreas var også invitert altså, men han hadde andre planer i dag. Jeg har forresten aldri vært borti dette spillet før, men det er i grunn litt spennende når man får satt seg inn i det.

Ellers i dag har jeg gjort en del husarbeid, vi har hatt et lite besøk innom og jeg har bakt serinakaker. Resten av julen er blandet med planer og noen dager uten planer. I morgen skal vi for eksempel til besteforeldrene mine for å bake pepperkaker og pynte pepperkakehus. Ellers får dere lese litt om planene våre for julen under her.

·Lille julaften hos svigermor. På torsdag skal vi en tur til moren til Andreas på ost og kjeks, så det blir på en måte en liten julefeiring der den kvelden. Grevinnen og hovmesteren står selvfølgelig på planen også! Dette har vi gjort før også på lille julaften, så vi kan vel kalle det en tradisjon nå?

·Julaften. På julaften skal vi på brunsj hos besteforeldrene mine, noe vi har vært på bestandig. Jeg tror oldemor startet den tradisjonen, om jeg ikke husker helt feil? Selve kvelden får vi besøk hjemme av pappa, tante, svigerfaren min og bestemoren til Andreas. Kanskje jeg også rekker å sniktitte litt på NRK under forberedelsene?

·Andre juledag. Vanligvis er det et svært juleselskap med familien til Andreas i Svarstad andre juledag, men nå står vi jo midt i en pandemi. I fjor ble det avlyst, men i år skal vi dit, bare at vi heller skal være ute og fyre opp bålpanner.

·Andre planer. Resten av romjulen har vi ingen spesielle planer, men det blir nok noen julefilmer hjemme, slappe av, gå noen turer og lignende. Det er egentlig ganske deilig i grunn, å kunne slappe litt av. Jeg tror det blir noen greie dager, jeg! Kanskje jeg til og med får stått litt på langrenn eller gått på skøyter!

 

Hva er deres planer i julen?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg