#verdensdagenforpsykiskhelse 

Denne dagen markeres #verdensdagenforpsykiskhelse En dag det er fint å sette litt ekstra fokus på nettopp psykisk helse. Årets tema er «Vi trenger hverandre. Løft blikket!» noe jeg synes er et viktig tema. Å føle seg sett er utrolig viktig og jeg er så innmari takknemlig for de gode menneskene jeg har i livet mitt som ser meg. Selv prøver jeg også så godt jeg kan å se de rundt meg, for alle mennesker trenger noen som ser dem💖

Det er så fint å se all åpenheten jeg har sett rundt om på nett i dag (og hvis man ikke tør å være åpen selvom man vil så er det ikke noe galt i det, man trenger ikke dele mer enn man er komfortabel med). At folk tør å bruke stemmen sin og snakke om et så viktig tema og ta del i en så viktig markering. Samtidig så håper jeg at ikke alt er glemt i morgen, at vi husker på hvor viktig den psykiske helsen er, ikke bare i dag, men i morgen, om en måned og om et år også.

Husk at vi alle har en psykisk helse og at psykisk sykdom kan ramme alle. At man må ta vare på sin psykiske helse, akkurat som man må med den fysiske. Jeg synes også det er viktig å ikke bare ønske at noen ser deg, men at du også ser andre. For hvis alle sitter hjemme bak lukkede dører og ønsker å bli sett, hvem skal se dem da? Så spør en ekstra gang, gi et ekstra smil og inviter igjen om noen sier nei. Se hverandre, men ikke glem å se deg selv heller.

I kveld deltok Vibeke og jeg på lystenning på torget for å markere dagen. Det ble en helt magisk stemning i solnedgangen og det var fint å være en del av dette. Stillhet, snakk, smil og triste annsikter. Forskjellige mennesker, med forskjellige historier, men alle der av samme årsak. En vakker markering som jeg håper blir en fast tradisjon her i Larvik.

I anledning av denne dagen ønsker jeg å gi bort en liten self care pakke, for å se seg selv er minst like viktig, om ikke viktigere. Dette er ikke sponset, kun jeg som ønsker å gi en liten oppmerksomhet til noen på denne dagen <3 Du kan vinne:

-Lille My kjærlighet
-Krem
-Ansiktsmaske
-Ett valgfritt armbånd
-To leppepomader
-To badebomber
-Ett hårstrikk
For å delta: lik innlegget mitt på instagram om konkurransen, følg meg og tagg en venn. Skriv gjerne noe du setter pris på med den du tagger💖 Vinneren trekkes på lørdag.

Og så får lysene brenne videre inn i natten, for oss alle sammen. For selv i det mørkeste mørket finnes det alltid lys.

 

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg