Min historie – leserinnlegg

Alt føles mye bedre når jeg skriver ned tanker. Derfor skal jeg skrive ned litt av min historie. Den er ganske drøy, men jeg er anonym. det er også de andre personene. 

Jeg var tolv. Tolv jævla år. Ganske lite ikke sant? Verre var det når jeg begynte snakke med den ene personen. Han virket ganske snill. Vi snakket sammen en stund. Ble veldig åpne. Han fikk dessverre med seg at jeg var lett å overtale. Faen ta han. Han brukte meg, hvorfor gidder jeg bruke tid på han? Jo, fordi det ikke er lenge siden. To måneder siden idag faktisk. Det som forandret alt skjedde 9. november. Ikke lenge før jeg ble tretten. 

Så tok jeg den helvettes beslutning, pga. min egenskap å være lett overtalig. Jeg lå med han. Herregud. Hvordan kunne jeg? Skulle ønske at jeg fant en måte å bli kvitt angsten, depresjonen, og problemene mine på. Jeg åpnet dette for noen. Uheldigvis. Jeg sa for mye. Dagen, rett etter var ryktet over halve skolen. Jeg har egentlig bare lyst til å dø. Vekk fra min døde sjel. Eller finne livsgnisten igjen. Hadde vært fint. 

Jeg er ikke helt meg selv lenger. Vet ikke hvorfor. Vil bare gråte hele tiden. Selvskading har blitt en del av livet mitt. Og jeg går rundt livredd, jeg er gravid. Jeg har drukket, tatt overdoser på piller, kuttet meg, tatt insulinsprøyte, prøvd å henge meg, prøvd å drukne meg, kvele meg. det er det jeg har gjort. Skader meg selv hver dag. Akkurat nå har jeg ikke flere piller. Skulle ønske jeg hadde det. Og jeg har snublet ned i mitt eget helvette. For hver dag faller jeg dypere ned. Jeg har problemer, men jeg syns selv at jeg ikke sliter. Selvom flere mener det. Bør ikke jeg vite det om jeg sliter? Så jeg sliter ikke. 

Det eneste jeg vet, er at jeg er livredd, og skulle ønske at en satt ved siden av meg hver gang jeg la meg for å sovne, holdt rundt meg, og kysset meg god natt, på kinnet. Og jeg kommer alltid til å være redd. For minnet kommer aldri til å bli utslettet.

Vil du også dele din historie? Jeg lover deg at du forblir 100 % anonym hvis du ønsker det. Jeg tar meg også den retten til å redigere teksten litt hvis det trengs (skrivefeil, grammatikkfeil o.l.), slik at det er lettere for andre å lese. Jeg kommer også til å bruke et bilde som jeg har tatt selv. Send meg en e-mail: [email protected]

24 kommentarer
    1. åå.. håper du får det bra, det fortjener du. Er ikke helt sikker, er du redd for at du er gravid,eller er du det? I så fall bør du sjekke det og snakke med noen om det. Håper hverdagen blir bedre for deg. Ingen fortjener å ha det så jævlig. Tenker på deg og lykke til videre. Håper også på å høre fra deg om du får det bedre, det hadde vært fint å lese <3

    2. Sterkt..
      Håper hun har mange venner som støtter henne!<3
      Det hadde jeg gjort! Håper alt ordner seg og blir bra:)

    3. Anniken … det du gjør er ikke kutting … du bare småskraper deg med en passer …Du ser forskjell på seriøs kutting og småskraping …
      Anniken! DU ER BARE OPPMERKSOMHETS SYK !
      Det er flere som har det MYE VERRE enn deg !
      Du er syykt oppmerksomhets syk, ellers hadde du ikke gått og skryti
      av det … Og det vet jeg fordi jeg har sett deg mange ganger, jeg har sett at du går og viser det fram til nesten alle… men jeg bare avslutter her med å si: du burde stoppe og være så oppmerksomhets syk, du bare irriterer andre med det, og du burte slutte og late som om du kutter deg det er faktisk ganske alvorlig…

    4. Heei snuppah : )
      Greit du er anonym … men … jeg kjenner igjen historien ALT FOR GODT… Så jeg vet ganske mye om deg … vi går på samme skole btw … samme trinn … men ikke samme klasse …
      Jeg vet mye om episoden med den drittsekken på maxi …
      Men jeg kan huske at du har sagt til meg at du ikke var gravid ; )
      Men jeg ønsker deg lykketil videre i livet og hvis du trenger noen og prate med er jeg ganske sikker på at du vet hvor du finner meg <3

    5. En i B klassen: Ehe..? Jeg kjenner den Anniken som jeg vet du sikter til, men jeg kan bekrefte at dette ikke er henne. Hun jenta som har skrevet dette bodde i Larvik før, men flyttet til en annen by for noen få år siden. Tviler på at du kjenner henne, uansett kommer jeg ikke til å navngi henne, men hun sa det var ok at jeg sa dette, hun ville ikke at noen skulle bli sinte på en annen jente for hva som hadde skjedd henne.

      Hva enn nå Anniken driver med har ingenting med dette her å gjøre i alle fall.

      Hvorfor anonym foresten?

      Og ja, du har helt rett i at selvskading/kutting er en alvorlig ting.

    6. Omg Anniken…..
      du burde ikke legge ut sånne historier på nettet,
      Uansett vil folk se det og legge godt merke til det…
      Jeg mener også å huske at du sa at du ikke hadde hatt mensen da?
      Trodde ikke det gikk ann å bli gravid da…
      Men er du det så sier jeg bare si set til morra di og ta abort!!

    7. Anonym: Kan mennesker forstå at dette her ikke er Anniken? x_x Altså, ut i fra det dere kommenterer så ser det ut til at Anniken har en historie som kanskje kan ligne litt, ikke vet jeg. Poenget er i alle fall at denne jenta det er snakk om her bor ikke en gang i Larvik.

      Og til ditt “spørsmål” man kan bli gravid uten å ha “fått mensen”, det er ikke alle som blør de første gangene og vet derfor ikke at de har mensen.

      Hahaha, det er ikke Anniken, hvor mange ganger må jeg si det?

    8. Sorry! jeg går ikke på samme skole som Anniken…
      Jeg trudde hu gikk på Ranvik jeg xo
      SORRY! :c

    9. Huuh ?
      Det er ikke meg 😮
      Akkurat som du sa på kommentaren over : Det er ok, men du burde uansett ikke kommentere så usaklig og heller ikke brase ut med navn.
      Det er akkurat det samme…
      Det er sånn helt serr ikke meg :C

    10. Så om du snakker sant, så må vell vite hvem andre da som eventuelt låner pcen din? Fordi lillevenn alle pc’er har en adresse og om Elise vil så kan hun til og med spore opp telefonr. adresse og fullt navn. Så om du ikke har noe å skjule så har du ikke mot at Elise poster navnet ditt her da? : )

    11. Sett igjennom mange blogger men ikke så bra som denne. For ei kjempe nydelig og snill voksen for alderen du Elise Amanda er ! klem fra sørlandet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg