Min historie – leserinnlegg 3#

Alt startet i 2003 da jeg ikke kunne bo hos min mor lenger. Min far og mor var skilt, min far ville nå få foreldreretten. Jeg husker det som om det var i går, jeg var 7år gammel. Jeg skulle inn i et nytt hjem og begynne på en helt ny skole.
Min far var som oftest snill, men han kunne bli skikkelig sint også, jeg hadde nå flyttet inn i et hjem med min far og hans samboer. Min stemor var kanskje ikke den snilleste i verden, hun skrek til meg hver gang jeg hadde gjort noe hun mente var galt, andre ganger kunne henne ta tak i meg og klype meg i ørene sånn at blodspruten stod i alle kanter.

Det holdt på helt til jeg ble 14år gammel. En dag i november hadde jeg fått nok av alt det surret de holdt på med, jeg visste jeg måtte ta en stor avgjørelse. Jeg kunne velge mellom å ha det vondt eller bare dra fra dem. Så jeg følte jeg tok det klokeste valget, jeg snakket mye med en god kamerat om alt som hadde skjedd. Vi kom til slutt fram til en avgjørelse, det vi hadde kommet fram til var at jeg ikke kunne bo hos min far allikevel. Så en måned etter tok jeg kontakt med lærere, helsesøster og til slutt tok jeg kontakt med barnevernet.
 

Jeg fortalte min historie flere ganger, og de forsto at i et sånt hjem er det ikke mulig å bo i.  Jeg fortalte også det verste jeg hadde vært borti…. og det var å bli bitt i armen av min stemor. Noen dager etter ble jeg flyttet langt vekk. Jeg tenker på det enda, har mareritt flere ganger i uken. Greier ikke la vær å tenke på alt den shiten som har skjedd. Har tenkt mange ganger på selvmord, dope meg ned, alt mulig, men har ikke vært sterk nok til å gjennomføre det. Der har du min historie, dette var en gang min hverdag. Nå bor jeg ganske langt unna, men minnene er der enda :'( 


 Vil du også dele din historie? Jeg lover deg at du forblir 100 % anonym hvis du ønsker det. Jeg tar meg også den retten til å redigere teksten litt hvis det trengs (skrivefeil, grammatikkfeil o.l.), slik at det er lettere for andre å lese. Jeg kommer også til å bruke et bilde som jeg har tatt selv. Send meg en e-mail: [email protected]

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg