“Har jeg fine nok ribbein, Christer Falck?”

 


“Viljestyrke? Skal jeg være stolt nå? Skal jeg slutte å bry meg hva psykologen og legen sier, og satse på en modellkarriere? Jeg har jo så mye selvdisiplin og så fine ribbein og kneskåler. Syns du jeg er vakker Christer Falck? Syns du dette er skjønnhet?

“Jo tynnere, jo bedre” ? Ja, det skal jeg si deg. Tynn, tynnere, tynnest. Det var målet mitt. Men jeg er ikke tynnest. Skal jeg bli tynnere? Vil jeg bli bedre da? Vil jeg være mere verdt i dine øyne, om jeg blir tynnere?

“Noen mener at skjønnhet kommer innenifra, men det er bare en slogan som tjukke mennesker har skapt. Skjønnhet er markerte kneskåler og utstående ribbein.” Så jeg skal ikke bli frisk, er det det du mener? Skal jeg bli sykere? Skal jeg fortsette å miste håret, fryse 24/7, ikke orke noenting, få depresjoner og selvmordstanker som følger av at jeg ikke spiser? For om jeg greier å bekjempe anoreksien min, da er jeg jo svak. Da har jeg ikke viljestyrke. Da blir jeg et stygt menneske, for det indre teller jo ingenting. Tynn – det er det som gjelder, eller hva?

Er dette de fine kneskålene du snakket om? Eller skal de bli enda mer tydelige? Skal jeg kanskje ikke spise neste uke, så blir de fine nok for deg? Jeg kan fint klare det. Jeg har jo den vakre stemmen i hodet mitt til å hjelpe meg, så det skal ikke bli for vanskelig.

Skal jeg fortsette å ødelegge meg? Skal jeg fortsette å såre familien min? Skal jeg fortsette å sulte meg, skade meg, ønske å ikke bli frisk? Da er jeg jo pen! Da er jeg jo vakker, bare jeg fortsetter å være sykelig tynn. Syns du ikke det? For over ett år med anoreksi og mer enn fire år med spiseforstyrrelse er ikke nok, er det vel? Jeg er ikke tynn nok. Det finnes andre som er tynnere. Og anoreksi har jo ingenting med et psykisk problem å gjøre, neida. Anoreksi er jo bare litt sunn slanking. Det kan jo ikke skade å ikke spise.

Jeg skal si deg hva anoreksi er jeg. Anoreksi er en evig kamp i hodet ditt. Det er ikke et ønske om å bli tynnere, problemene ligger dypere enn det. Det er et spørsmål om kontroll, eller mangelen på kontroll. Det er følelsen av å aldri være god nok, uansett hva. Det er søvnløse netter. Stunder med ukontrollert gråt, som du ikke alltid vet hva kommer av. Det er selvhat. Timer med trening til du faller om av utmattelse. Besvimelser. Stort hårtap. Det er evig sulting, og om du først spiser, da er det ille ute med deg! Da begynner stemmen i hodet å skrike, høyere og høyere. Du er aldri alene, uansett hva. For uansett hva, vil du alltid ha den stemmen i hodet. Hviskende, skrikende. Ettersom du ikke spiser, orker du ingenting. Du klarer ikke være modell, jobbe, gå på skolen eller bare gå en tur, for du har null krefter.
Anoreksi er ikke tynn eller tykk. Det er liv eller død.

Hvis jeg dør av sykdommen, Christer Falck, ser du kanskje hvor sykt anoreksi er da?

(Ja, alle bildene er av meg)”

http://www.seher.no/908074/christer-falck-mener-anoreksi-viser-viljestyrke

bildene/innlegget er lånt/skrevet av Vigdis(<LINK)

10 kommentarer
    1. Sender fylt med stjernestøv og kjærlighetsstrålet og håper du får det bra en vakker dag og håper du klarer å kjempe mot den forferdelige sykdommen til du kommer ut av den <3
      Uansett, Christer Falck, jeg vet ikke om han helt vet hvordan man tenker, for han tenker iherdig dumt, det skal han ha. Huff, tenk å kunne åpne munnen sin og si slike ting. Husk hvert minste sekund at han tar feil, at han ikke vet hvordan verden fungerer, for det gjør han virkelig ikke.
      hjerter til deg<3

    2. blir så provosert! Årgh! Fikk lyst til å maile han og komme opp med alle grunnene som er for at spiseforstyrrelser ikke på noen måte er bra. Fuck han!!

    3. – Du har jo barn selv, vil du si det samme om de signaliserte at de ville satse på en modellkarriere?
      – Ja, det ville jeg. Men jeg passer også nøye på hva de spiser og sørger for at de alltid går rundt sultne, for ingen vil vel ha tykke barn, sier han til Seoghør.no.^
      Noen mennesker. Hva faen liksom? Det er bare helt galt. Finnes ikke noe riktig i det hele tatt.

    4. det er veldig tungt å lese hvordan du egentlig har det, vigdis! jeg, har alltid sett for meg at du er en som har det bra.
      men vigdis, du er vakker, virkelig. det har du alltid vert, og du vil alltid være. når jeg hadde fristilkurs i fjor, satt omtrent alle guttene å snakket om hvor fin du var, og at de var sjalu på philip. tenk på det du!
      jeg håper virkelig at det til slutt går bra med deg, og at du blir frisk fra denne grusome psykdommen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg