ÅTTE TING JEG GLEDER MEG TIL I NOVEMBER

♡Tur til Gdansk. Om litt over en uke setter bestevenninna mi og jeg kursen mot Polen! Jeg gleder meg skikkelig! Julemarkedene der ser helt fantastiske ut, i tillegg skal det bli veldig godt å få litt skikkelig bestevenntid sammen. Turen spontanbestilte vi for noen uker siden. Dette blir faktisk vår andre utenlandstur, hvis vi i det hele tatt teller med den første? En Sverigetur for mange år siden haha. 

Juleforestilling. Hvert år setter dansestudioet opp en juleforestilling på Bølgen Kulturhus og dette året er intet unntak. Årets forestilling begynner faktisk allerede å fylle seg opp, så om du skal ha billetter burde du være rask. Forestillingen er fra tirsdag siste uken i November og ut uken. Jeg danser på alle forestillingene med klassisk ballett øvet/videregående og på a-forestillingene med klassisk ballett litt øvet/øvet. Gleeeeder meg! 

♡Gå masse turer. Det er et eller annet med høstmørket, stemningen og temperaturen. Jeg er så glad i å gå kveldsturer på høsten med musikk på øret. Husk foresten å bruke refleks om du går ute på kvelden, det er så viktig! 

♡Begynne på julegaver. Nå skal jeg innrømme at jeg *kremt* begynte med å handle inn julegaver allerede for en god del uker siden.. Det er veldig greit å fordele det litt utover så ikke alle utgiftene kommer på en gang. Julegaveshopping er sååå koselig, spesielt når det begynner å komme opp julepynt, lys i gatene i sentrum og julemusikk i butikkene. Jeg er veldig glad i jul, om noen lurte haha. 

♡JUUUUL(estemning). Jada, jeg vet vi er i November. Ja, jeg har allerede syndet litt med å drikke julebrus (sukkerfri vel og merke, så jeg har ikke syndet med ordentlig julebrus haha). Julemusikk derimot begynte jeg å høre på i august. Men nå som det begynner å nærme seg mer og mer slutten av november begynner folk å bli litt mindre gale av alt julemaset mitt. Gleder meg så mye til det blir mer sosialt akseptabelt å være i skikkelig julestemning!

♡Koselige kvelder inne i regnvær. Filmkvelder, en god kopp te mens jeg leser en god bok og er pakket inn i et varmt teppe og hele den regla der. Stearinlys og telys som lyser opp stua. Skal vi danse på skjermen. Et langt varmt bad i badekaret. Store strikkegensere. Fyr i peisen. Høre regnet som plasker ned på utsiden og forhåpentligvis se snøen dale ned også. Og så videre og så videre. 

♡Høstmiddager. Nå som det er kaldt ute er det så godt med en varm tykk suppe til middag og ikke minst gryter! Det har allerede gått litt i sopp stroganoff, kremet gulrotsuppe (denne lærte jeg av venninna mi Elisabeth for mange år siden), forskjellige grønnsakssupper og supper basert på kokosmelk. Rotgrønnsaker er også noe jeg virkelig forbinder med høsten og kålrabistappe er noe av det beste jeg vet! Det blir en del oppskrifter snart, så jeg håper dere vil teste ut noen av dem!

♡Første desember. Trenger jeg si mer? 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Hva gleder du deg til i resten av November?

-Elise Amanda

16 kommentarer

Siste innlegg