ANTREKK + SVAR PÅ SPØRSMÅL OM SF-POSTER

Hahah uff, jeg har et skikkelig dilemma med denne buksa altså, tidenes i-landproblem. Jeg digger buksa og synes den er fin, men den passer overhodet ikke til kroppsfasongen min. Jeg sier ikke at det er noe galt med kroppsfasongen min nå, bare at noen type plagg og snitt ser bedre ut på meg enn andre. Det synes jeg faktisk er viktig å huske på, jeg! At hvis man føler jeg skikkelig fæl i et plagg betyr det ikke at man har en fæl kropp, det er faktisk plagget og snittene på det som avgjør (med andre ord så er det faktisk buksa her som er problemet mitt, ikke kroppen min). Dagens lille påminnelse hehe.

I dag er en travel dag med morgenmøte + fokus, legesamtale, måltider, blodprøver som jeg må gå til selv for å få tatt, samtale med behandler utenfra, terapisamtale på posten, felles gåtur, en klage jeg må skrive og ettermiddagsmøtet + fokus. Det er jo greit å ha noe å fylle dagene med, men det kan bli litt mye noen ganger, iallfall behandlingsmessig. Jeg bare håper at jeg ikke tuller det totalt til med maten, slik at jeg faktisk får til å gjennomføre alt jeg skal i dag. På ettermiddagen tar pappa seg en tur til Sandefjord iallfall og vi skal ta en kaffe sammen, det kjenner jeg blir fint!

 

Hvordan hadde du det / taklet det første gang du var innlagt med en spiseforstyrrelse? Åh, det var skikkelig tøft. Eller, første gang jeg var innlagt var det ikke lagt så vekt på bare SF, da jeg ikke hadde kjempestort symptomtrykk (og at det var på bua døgn). Men første gang jeg var innlagt på en post spesialisert på SF var på Capio og det var helt forferdelig tøft. Capio er jo basert på frivillig behandling og jeg ser nå i ettertid at jeg kanskje ikke var helt klar for alt som krevdes av meg. Dessverre endte jeg med å en dag pakke kofferten i et skikkelig følelseskaos og dra, så jeg taklet det vel egentlig ikke såååå greit. Jeg følte i tillegg at kompetansen der på alvorlig bulimi ikke var stor nok, men dette her er kjempemange år siden og jeg har hørt at de er mye bedre på det nå.

 

 


Var ikke overgangen veldig stor fra det å være hjemme, med veiing og flere måltider daglig?
Jo, veldig! Men samtidig så var det Capio og det som er veldig fint der er at det er helt vanlige møbler osv, så det så ikke ut som et sykehus og vi medpasientene fant på mye hyggelig sammen. Jeg tror overgangen er størst om man bor alene fra før av enn om man bor hjemme faktisk, for bor man hjemme hos foreldrene så har man jo noen som passer litt på der.

 

 

 

Og at de er veldig bestemte, stae og følger lister og kostplaner, samt at du må ta så så mye juice osv.. Har du noen tips du erfarte? Hahaha, ja! Men sånn er det over alt i SF-behandling! Det virker ganske sykt i starten hvor himla nøye de er på hver minste smule, men målet er jo ikke at man skal være så nøye hver til den minste smule eller dråpe resten av livet. Men det er noe som er nødvendig i en fase i tilfriskningen, nettopp fordi det forsterker SF å skulle lure unna eller legge igjen ting. Mitt beste tips er å gjøre alt for å følge kostlista uten å tulle fra dag en, for da ser man hvordan kroppen faktisk reagerer på maten og blant annet forbrenninga vil ordne seg raskere.

 

 

Hva slags type bukse liker du best på deg selv?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

2 kommentarer
    1. Sånne bukser er det nesten ingen som kler uansett. Trendene for tiden er generelt ganske uflatterende, i min mening…Du ser bedre ut enn de aller fleste (inkludert meg) ville gjort i en slik bukse 🙂

    2. haha, helt enig med kommentaren over her, og må legge til at du var jo faktisk fin i buksene. så du ser virkelig best ut av alle jeg har sett i slike bukser!
      så fint av deg å dele dette og de riktige tankene rundt hva som er “feil” med klær vs kropp. tror nok det er mange (spes unge jenter som ikke har allverdens erfaring med å kle “voksen-kroppen” sin) som ikke hadde kommet på å tenke på dette med forskjellige snitt osv. og heller gitt helt opp etter det første plagget som ikke satt 100% og gått rett til kroppshatet. så det er SÅ fint og viktig at du skriver om det! lykke til videre, kjære deg, heier MASSE på deg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg