MIN FØRSTE GANG…

Mitt første møte med mensen: haha åh, denne historien er litt artig (synes nå jeg). Jeg skulle på leirskole på barneskolen og vi skulle møte opp grytidlig på skolen. Da mamma og jeg hadde satt oss i bilen for å kjøre opp til skolen fant jeg ut at jeg skulle tisse en siste gang. Det tok ganske så lang tid det, så mamma gikk inn for å se hvor det ble av meg. Jeg fikk sa forsiktig “mamma… det er blod i trusa..” og mamma bare “oi, da har du fått mensen!”. Selvfølgelig var mamma i tillegg ca tom for bind, med kun ett eller to igjen. Alt av butikker og bensinstasjoner var stengt så der fikk hun heller ikke kjøpt. Det endte med at jeg fikk et nattbind til å ha på og mamma sendte med barneskolelæreren penger til å kjøpe på det første stoppet opp til leirskolen, slik at hun kunne gi det til meg diskret. Jeg synes jo det her var dritflaut og ville absolutt ikke at noen skulle vite. Etter tre timer var det pause på en bensinstasjon og jeg hadde allerede blødd igjennom nattbindet jeg hadde på. Jauda. Så resten av uken på leirskolen var jeg dødsbekymret for at nettopp det skulle skje flere ganger, ingen måtte jo få vite. Nå dermed ler jeg bare av det haha. 

Min første bh: dette var jo også superflaut på den tiden. Jeg forstår virkelig ikke det. Uansett, vi var på ferie i Tyskland og der kjøpte jeg min aller første bh uten spiler eller innlegg. Hjemme turte jeg ikke fordi jeg var sååå redd for å møte på noen kjente, så da brukte jeg muligheten til det da vi var i et annet land. Selvfølgelig passet jeg på at ingen i familien stod i kassa da jeg skulle betale haha. Altså, mamma vasket jo klærne mine hjemme så hun hadde jo fått vite senere. Men mine to første ordentlige bh’er var det mamma som kjøpte til meg og ga meg. Noe jeg var veldig glad for, for ikke om jeg hadde turt å bli med for å kjøpe det.

Første gang jeg tok en tatovering: var jeg 15 eller 16 år. Jeg kan legge til at jeg på den tiden hadde sååå lyst på piercing, men det fikk jeg ikke lov til. Tatovering derimot fikk jeg lov til. Jeg forstår ikke denne logikken den dag i dag. Så en gang vi var i Tyrkia dro mamma, stefaren min og jeg på et tatoveringsstudio sammen og alle tatoverte seg. Jeg tok en delfin jeg har på ankelen og jeg angrer ikke. Denne tatoveringen har jeg sagt at jeg skulle ha siden jeg sikkert gikk i barnehagen eller noe. Jeg har bestandig vært veldig glad i delfiner og begynte vel å lese faktabøker om dem så fort jeg hadde lært meg å lese. 

Vil dere ha flere slike innlegg?

-Elise Amanda

4 kommentarer
    1. jaaa, utrolig koselig å lese:) skulle ønske jeg også var så åpen som du er! du er et stoort forbilde, og jeg sliter hver eneste dag med å i det hele tatt snakke med noen! Lyver til alle om at jeg har det bra, selv psykologen som jeg nå har slutta å gå til oga det 😥

      1. Så gøy du likte innlegget! Åhh tusen takk! <3

        Jeg håper du kan få til å begynne hos psykolog igjen, utrolig trist at du har det sånn. Jeg håper også at du har noen rundt deg du klarer å snakke med? Klem

    2. Ja!!

      Mitt første møte med mensen: var på hytta med mamma og oppdaget det på kvelden etter at mamma hadde sovnet. Var dritflau, men måtte vekke mamma for å få vite hvor det lå bind. Dagen etter da hun våknet hadde hun glemt det og jeg måtte gå igjennom den samme “flaue” prosessen nok en gang med å fortelle at jeg hadde fått mensen. Vi ler begge to av det i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg