AVOKADOPLANTENES FREMGANG

I juli fikk dere en liten oppdatering på hvordan det gikk med avokadoplantene mine, eller steinene som blir mer riktig å si. Hvis du ikke fikk med deg innlegget kan du lese det og se bilder HER, hvis ikke får du en kort update på hvordan det stod til sist nå: Avokadosteinene hadde fått røtter og den ene av steinene ble plantet i jord i en potte. Det var det.

Nå derimot har det virkelig begynt å skje ting, spesielt hos den planta som ble satt i jord. Jeg burde egentlig plantet den i en sånn plastpotte(?) og så satt den i potteskjuleren, men jeg plantet den rett i potteskjuleren og det har egentlig gått veldig fint! Den har begynt å vokse og fått en del fine blader. Planta er plassert i vinduskarmen i stua, så den får masse sollys de dagene det er sol. Bare se så fin den begynner å bli!

Den andre planta derimot (den som faktisk er eldst) har så korte røtter at jeg ikke helt har turt å plante den over i jord ennå. Det vokser røtter, så slutter de å vokse og nye røtter vokser ut. Sånn har den holdt på en stund. Men i dag tenkte jeg å prøve å få den over i jord, så vi får krysse fingrene for at det fungerer.

Det er spennende å følge med på, til tross for at det tar tid. Planter er så fint å ha i hus og spesielt gøy er det når man har gjort alt selv!

 

Har du noen planter?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

1 kommentar
    1. Man må jammen være tålmodig med denne planten her…. men som du sier er det gøy å få det til når man kan følge med på helt fra begynnelsen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg