VÅR LILLE GRØNNE JUNGEL

God kveld, god kveld! Det har skjedd en del på plantefronten siden sist! Er du nysgjerrig på forrige oppdatering kan du se det HER. Den ene stiklingen har dødd, en annen stikling mistet bladene side fort (men planta lever i beste velgående) og korianderplanta kastet jeg da korianderen som etterhvert kom ikke smakte noe godt hehe. Avokadoplanta ser litt røff ut nå da jeg var bortreist noen uker, men den er på riktig vei igjen, så det ligger null bekymringer der! Ananasplanta derimot.. Molly har jo selvfølgelig funnet den morsom og har rett og slett revet av hele ananasen.. Derfor er det nå bare en grønn plante. Fortsatt fin altså, men ganske kjipt da hovedpoenget var selve ananasen..

Ellers har jeg noen gøye nyheter. Vel.. gøy og gøy.. kanskje gøy for andre som også liker grønneplanter! Fikentreet vårt var jo nærmest dødt og det hang så vidt noen grønne blader på det. Nå derimot har den fått mange blader og det spirer plutselig her og der! Det hjalp å klippe av veldig mange døde greiner, vanne den litt bedre (hehe) og snu den jevnlig. Monsteriaen vår har fått et nytt stort blad og i tillegg en liten baby (ja, jeg kaller det for det hehe). Jeg har også tatt en avlegger av Svigermors tunge som har det veldig fint!

 

Avlegger fra Svigermors tunge, Ananasplante uten ananas og en stikling fra Apemaske.

 

Avleggeren fra Svigermors tunge. Så fornøyd med denne hehe!

 

Stuevinduene våre i all sin prakt.

 

Fikentreet som var helt dødt for noen måneder siden.

 

Jeg tror jeg skal ta flere avleggere av denne! Morplanten dens var faktisk en avlegger fra mormor.

 

Svigermors tunge, en plante jeg ikke vet navnet på og Avokadoplante.

 

Monsteriaen vår. Det aller høyeste blandet som også er litt lysere enn det andre spratt frem på under en uke for litt siden.

 

Så har planta fått denne lille babyen, så det er spennende å følge med på!

 

 

Har du noen planter?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

2 kommentarer
    1. den planten du ikke vet hva er (i vinduet) er en emerald palm. Hadde en sånn, og den ble skikkelig stor. Mener jeg leste at de kan trives på mørkere steder også, så forsøkte å ha den på soverommet i fjor vinter, men tror det ble for kaldt…. men den kom seg utover våren da 🙂 Virker å være veldig hardfør

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg