VÅR MENY PÅ NASJONALDAGEN

God helg! Flere som gleder seg til i kveld eller!? Det er jo MGP-finale! Det eneste som suger skikkelig er at det også er Kompani Lauritzen sin finale i dag, men der trumfer MGP altså.. jeg får passe på å ikke sjekke nyheter, Instagram eller lignende etter MGP slik at jeg kan se finalen på Lauritzen uten å vite hvem som vinner. Jeg må si jeg heier på Linnea, men at jeg har på følelsen at Eggesbø kommer til å vinne. Når det kommer til MGP heier jeg selvfølgelig på Tix! Det blir nok god stemning i stua i kveld, for jeg får besøk av Caroline og Vibeke så vi kan se finalen sammen.

På 17. mai arrangerte vi middag her hjemme og jeg har lyst til å vise dere hvordan bordet ble og hva vi serverte. Det var såååå mye godt ! Jeg elsker jo å lage mat i tillegg!

Bordet ble dekket med servietter brettet i alle flaggets farger, glass med bånd og en stor vase med bjørkekvister med bånd knyttet rundt. Inne i serviettene er det lagt bestikk og siden det var en høytidelig dag dekket jeg på med sølvbestikket vårt.

 

Egentlig hadde vi kjøpt inn litt forskjellig til å grille, med siden vi fikk med vegetarpølser og vegetarburgere fra brunsjen hos svigermor bestemte vi oss bare for å steke noen kjøttpølser ved siden av. Det er jo ikke noen vits i å steke opp alt for mye mat og det vi hadde holdt i massevis for å si det sånn!

 

 

Maten ellers bestod av en asiatiskinspirert salat jeg lagde (denne MÅ jeg bare gi dere oppskriften på senere!!), rundstykker fra butikken, hjemmelagde rundstykker som dere finner oppskrift på HER, syltet rødløk som dere finner oppskrift på HER, hjemmelaget brokkolisalat, svigermor sin hjemmelagde potetsalat og søtpotetfries.

 

Desserten glemte jeg å ta bilde av, men til dessert var det hjemmelagde marengs og hjemmelagd hvit sjokoladevformasj (fyyy søren som det anbefales, det ble såååå godt!!). Den må jeg forresten også dele oppskrift på senere hahah.

 

 


Ei som tok over bordet etter det var ryddet av… Puser blir også slitne på nasjonaldagen.

 

Hva spiste dere?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg