ANTREKK + SVAR PÅ SPØRSMÅL: SHOPPESTOPP, BLOGGING SOM INNLAGT +++

God natt holdt jeg nesten på å skrive siden det er så mørkt ute, men det er jo ikke natt nå haha. I dag har jeg faktisk orket å sminke meg og ta noen bilder, til tross for at dagen har vært utfordrende. Jeg har også fått handlet inn de siste julegavene jeg hadde mulighet til å kjøpe inn og så er det to snille som handler de to siste julegavene for meg. Jeg skulle ønske at jeg hadde mer julestemning for den er ikke-eksisterende akkurat nå, men jeg håper på og regner med at den kommer sigende på julaften.

Hvis jeg orker hører dere fra meg i kveld også, men enn så lenge får dere se dagens antrekk og dere får resten av svarene på spørsmålene dere stilte. Håper lørdagskvelden deres blir god<3

Hva er det verste med å være “syk”, hva savner du? Alt om det går an å si hehe. Denne må jeg nesten utdype veldig, så jeg har skrevet det ned slik at jeg kan lage et innlegg om det til uken.

Hvor lenge har du shoppestopp? Hmm.. iallfall ut året! (hvis ikke jeg går på en smell med romjulssalg da hehe). Det kan hende det blir lenger også, for det går egentlig veldig fint. Jeg tror nesten jeg må se an litt, men jeg kommer uansett til å begrense meg.

Hvilke andre hobbyer har du/har du hatt? Jeg har alltid vært glad i kreative ting som å tegne og skrive og gikk faktisk på noen greier på kulturskolen for mange år siden hvor vi holdt på med sånt. Fotball spilte jeg i 9 år og jeg savner det sååååå mye. Jeg spilte også håndball noen få år, men det savner jeg ikke. Mest av alt savner jeg dansinga, men den skal jeg tilbake til.

Når du begynner en b/p ute i sosiale sammenhenger, gjør du deg ferdig der eller drar du hjem da? Jeg drar så og si alltid hjem, det er syyyykt sjeldent jeg gjør meg ferdig i sosiale settinger. Det har vel to grunner og den ene grunnen er at jeg ikke tør å la noen se hvor mye jeg eeegentlig spiser og den andre grunnen er at jeg er livredd for at noen skal lukte eller høre at jeg kaster opp. Jeg vil holde sykdom-symptomer så langt unna de rundt meg som mulig.

Har du en plan for jula når det kommer til bulimien? Jeg skal legge en plan med overlegen/behandleren min her på avdelingen på mandag. Mest sannsynlig blir det nok å følge kostplan til punkt og prikke for å holde bulimien i sjakk.

Hvor kunne du tenke deg å bo hvis det ikke var der du bor nå? Jeg kunne faktisk virkelig ha tenkt meg å bo i England i noen år, men det forblir med tanken. Sånn bortsett fra det kunne jeg tenkt meg å bo i Tønsberg eller Kristiansand.

Fordeler og ulemper ved å blogge? Fordeler er at jeg har noe å fylle dagene med og jeg får gjort ting jeg er veldig glad i (skrive og ta bilder), at jeg (forhåpentligvis) bidrar til å spre kunnskap rundt spiseforstyrrelser og at jeg har en plass å dele kreative ting på. Ulemper er at det noen ganger kan være litt stress og at jeg føler jeg er litt plagsom med kameraet noen ganger hehe.

Hva er typisk deg? (alt mulig) Det første jeg kommer på ironisk nok er at jeg er utrolig glemsk haha. Det er også veldig typisk meg å gå meg bort og ha smågodt i nærheten av meg. I tillegg snakker jeg alt for mye om katter (i følge andre så klart). Jeg er også veldig klønete og susete.

Har du noen tanker eller tips til hvordan man kan takle vektoppgang i tilfriskning fra spiseforstyrrelser? Jeg har skrevet et innlegg om det som du finner HER. Det skulle vært en magisk pille for å takle slikt, men i det innlegget er iallfall mine beste tips.

Kommer du til å fortsette med bloggen mens du er innlagt? Ja, så sant jeg er i form til det. Nå har jo bloggingen vært litt laber i litt over en uke nå mens jeg har vært innlagt på psyk og jeg hadde mistet gleden ved det, men det begynner å komme seg nå. I dag var jeg for eksempel ute og tok disse bildene.

Hva ser du på på TV for tiden, har du noen tips til netflix serier eller filmer? Jeg ser egentlig aldri på TV hehe, så der har jeg ingen tips. Men tipsene mine finner dere HER.

Hva er en god morgen for deg? En morgen hvor ikke spiseforstyrrelsen preger meg så veldig, kort og enkelt.

Hva ønsker du deg til jul (kan være materielt eller annet)? Hm, jeg blir egentlig glad for alt! Jeg ønsker meg veldig snø. Hadde det gått hadde jeg ønsket meg frisk til jul hehe. Men sånn ellers, ja jeg blir egentlig glad for alt!

Jeg lurte på hvordan du kommer deg ut av en intens bulimi periode, sitter ekstremt fast hvor alle dagene bare blir preget av dette og føler til full isolasjon og skam..? Her skulle jeg så inderlig ønske at jeg kunne gitt deg et godt svar, men sannheten er at jeg aner virkelig ikke for jeg klarer det ikke selv uten hjelp. Jeg håper du tar opp med behandleren din eller legen din om hvordan ting er for deg nå, så kan forhåpentligvis de hjelpe eller gi gode råd<3

Er det slik at du er undervektig fordi du kaster opp all maten din? Klarer du å spise normal mat/porsjoner og regelmessige måltider hvis du ser bortefra bulimi-måltidene dine? Jeg kaster kun opp når jeg overspiser og jeg klarer å spise normale porsjoner med mat. Regelmessige måltider har jeg alltid vært dårlig på haha. Men ang undervekt så er det pga bulimien.

 

Hva synes dere om antrekket og er det noe annet dere lurer på?

 

//Elise Amanda

2 kommentarer
    1. Elsket antrekket, kul bukse. 🙂 Fine svar! Tegne og skrive var noen av mine største favoritter å gjøre som barn, og jeg gikk på håndball. Fotball og håndball der hadde jeg ikke noe umiddelbart talent, hehe. Har også savnet å danse.

    2. Ville bare si at det er veldig godt å lese bloggen din. Sliter selv med spising og føler du setter lys på et veldig alvorlig tema som mange bagatelliserer! Tusen takk! Bloggen din hjelper meg og jeg er sikker på at den hjelper mange mange flere!
      Håper julen din blir god!
      Ta vare på deg selv

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg