UKEN SOM GIKK | 17

UKENS OPPTUR:
Det blir nok noe som har skjedd i dag. Den ene ansatte har tatt med labradoren sin, så den står ute på balkongen her (det er ikke lov å ha dyr inne her). Klara, som dere har sett bilder av tidligere, er så nydelig! Det gjør meg så godt å få være rundt dyr og jeg merker at humøret mitt blir så mye bedre. Jeg finner så mye trøst i dyr, så dette var virkelig godt. I dag har jeg fått gått en tur med Klara og fått lekt en del med henne. Selv om hun ikke er en godkjent terapihund fungerer hun virkelig som det. Så jeg er veldig glad for at Klara er her i dag, det trengte jeg virkelig!

 

UKENS ANTREKK:
Denne ukens antrekk blir antrekket med den rosa kjolen min og en gjennomsiktig sølvglittrende genser. Slike kjoler er så comfy å gå i! Ellers var jo gårsdagens antrekk noe jeg også ble fornøyd med, men det blir nok dette som ble favoritten.

 

UKENS TANKE:
Det er uvant å ikke bli sviktet. Jeg er så vant til at behandlingssystemet rundt meg takker for seg så fort jeg får det ekstremt tøft og ekstremt tøffe reaksjoner. Men her sier de gang på gang at de ikke skal svikte meg. De står her sammen med meg i de verste stormene. De ser hvor stor makt sykdommen har over meg og de sier de skal kjempe sammen med meg. Og de gjør det. Selv etter min ene reaksjon hvor jeg var sikker på at jeg skulle bli kastet på hodet og ræva ut ble jeg ikke det. Det gjør godt. Å ikke bli sviktet.

 

 

UKENS PERSONLIGE INNLEGG:

Dette innlegget du kan lese HER  hvor jeg skrev om at jeg var sååå nære på å dra hjem blir ukens mest personlige innlegg. Der får dere også lese litt om hvor mye makt spiseforstyrrelsen faktisk har og hvordan jeg sliter med ambivalensen. “Hit, men ikke lenger” er dessverre ikke noe som er helt ukjent for meg…

 

UKENS SANG:
Jeg tror egentlig ikke jeg har en sang som har gått mye på repeat denne uken. Akkurat som forrige uke har det gått mye i spillelisten “Morgenkaffe” på Spotify.

 

UKENS INSPIRASJONSINNLEGG:
Hvordan få en bedre blogg som du kan lese omHER. I det innlegget deler jeg mine beste tips for å forbedre bloggen sin. Så om dere trenger noen tips til hva dere kan gjøre eller om dere bare er nysgjerrige burde dere sjekke ut det innlegget om dere ikke har fått det med dere. Da får dere også et lite innblikk i hvordan jeg “driver” bloggen min. 

 

UKENS NEDTUR:
Formen på fredag var så dårlig at jeg ble lagt inn på medisinsk avdeling og der måtte jeg bli til lørdag morgen. Utrolig kjedelig og kjipt, men de som jobbet der var veldig gode heldigvis! På grunn av dette måtte jeg også avlyse planene jeg egentlig hadde på lørdag og jeg måtte også ha utgang med følge. Nå er heldigvis formen mye bedre, så om målingene fortsatt er bra etterpå skal jeg få ta meg en tur ut alene.

 

UKENS FAVORITT-BILDE:
Jeg spurte dere om jeg skulle bli flinkere til å ta bilder (og legge dem ut) hvor jeg smiler, noe dere ønsket. Helt ærlig så har jeg vært usikker på smilet mitt i mange år nå, men det er kanskje ikke så alt for verst likevel? Jeg har iallfall blitt flinkere til å både ta og legge ut smilebilder. Ikke minst har jeg blitt flinkere til å akseptere at det er slikt smilet mitt ser ut.  Derfor blir dette ukens favorittbilde: fordi jeg smiler.

 

UKENS FILM:
Jeg begynte faktisk å se en film i går jeg ikke hadde sett siden den kom ut i 2003. I dag fikk jeg sett den helt ferdig og jeg synes fremdeles at det er en god film! Den er lett å følge med på, samtidig som den er spennende. Den går vel under kategorien familiefilm. Filmen heter Sinbad: Legenden på de syv hav og den er en DreamWorks-film. Kanskje noen av dere har sett den før også?

 

UKENS VIKTIGE:
Min far skrev et gjesteinnlegg som du kan lese ved å klikke HER, det er uten tvil ukens viktigste innlegg. I innlegget forteller pappa litt om hvordan det har vært og er å være pårørende til noen som strever med en spiseforstyrrelse. Han deler også sine beste råd til andre pårørende. Veldig mange pårørende føler seg alene og har ingen andre pårørende å kunne utveksle erfaringer med, nettopp derfor er dette innlegget så viktig! Det ble faktisk delt nesten 100 ganger på Facebook i tillegg, så det er nok flere som fant dette viktig.

 

 

Hvordan har din uke vært? Hva synes du egentlig om slike ukesoppsummeringer? 

 

 

 

//Elise Amanda

1 kommentar
    1. Jeg er alltid usikker på om ukesinnlegg er gøy selv, men dette var ett bra innlegg! Og du er flink på ukesinnlegg! Så gjerne fortsett med det. Det er så fint å høre de sier de ikke skal svikte deg <3 Håper du får en fin kveld, sjønne! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg