MÅNEDEN SOM GIKK – JANUAR | OPPTUR, NEDTUR, PERSONLIG +++

MÅNEDENS OPPTUR: det har vært gøy å trene igjen! Nå blir det kun en måned til med trening der fordi jeg holder på å avslutte medlemskapet mitt, men jeg vurderer å åpne det igjen haha. Vi får se hva det blir. En annen opptur er at jeg har ferdigstilt to gensere (se bilde lenger ned) og fått mye strikketid sammen med Therese.

 

MÅNEDENS ANTREKK: det blir nok dette antrekket HER. Jeg vet egentlig ikke om det er på grunn av antrekket i seg selv eller om jeg ble så fornøyd med lyset og fargene på bildene hehe. Jeg digger iallfall disse buksene, det er sikkert! De er comfy og ser bra ut også. Pluss for at de er lette å style.

 

MÅNEDENS TANKE: selv om det er vanskelig må jeg sette meg selv og egen helse foran alle forventninger folk har til meg. Jeg får ofte så himla dårlig samvittighet for det, samtidig merker jeg at det hjelper for meg i min tilfriskningsprosess.

 

MÅNEDENS PERSONLIGE INNLEGG: et innlegg om hvordan det egentlig har gått (og går) med meg som man finner HER. Jeg trenger egentlig ikke skrive så mye mer, dere kan klikke dere inn for å lese om dere ønsker.

 

MÅNEDENS NEDTUR: det har gått skikkelig dritt med maten, noe som dessverre har gått utover energinivået mitt, jobb, det sosiale livet mitt og egentlig alt annet. Jeg er ofte så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

 

MÅNEDENS INSPIRASJONSINNLEGG: jeg må nesten velge to innlegg hehe. Det første er dette innlegget HER hvor dere får se Turidgenseren. Det er den første genseren jeg har designet selv og laget oppskrift på. Den er for tiden i teststrikk og jeg gleder meg til å kunne komme ut med en oppskrift!

Det andre innlegget er DETTE hvor dere får se den andre genseren jeg har designet og holder på å lage oppskrift til. Denne genseren heter Elnagenseren og jeg håper å få den ut i teststrikk i løpet av februar.

 

MÅNEDENS SERIE: Stranger Things er en serie Andreas og jeg har sett sammen denne måneden og ennå holder på å se. Jeg har egentlig aldri vært fan av overnaturlige ting, jeg har alltid synes det har vært så.. teit på en måte. Men det siste året har jeg begynt å like mer og mer slike serier og filmer hehe.

 

MÅNEDENS FAVORITT-BILDE: okei, så er jo dette egentlig to bilder da og lyset er dårlig på dem. Likevel må det bli månedens favoritt da det var en koselig dag på tur med Therese i Bøkeskogen. Det var fint vær hele gåturen og det var vel først da vi gikk opp til utsiktspunktet (hvor bildene ble tatt) at været snudde haha.

 

MÅNEDENS SANG: Driver license – Olivia Rodrigo

 

MÅNEDENS VIKTIGE INNLEGG: må nok bli dette innlegget HER hvor jeg forteller om hvorfor bloggen min ble stengt ned og hva jeg gikk med på for å få den åpnet igjen. Innlegget er viktig fordi det burde være akseptabelt å være åpen om psykisk helse så lenge det ikke er til skade for noen.

 

Hvordan var din januar?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

3 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg kjenner meg godt igjen i deg og situasjonene du står ovenfor. Vit at du ikke er alene om å ha de tankene du har, og kjempe mot trangen/kompanseringene.

      Da du var lagt inn på Rasp ifjor, var jeg lagt inn på Follo. Jeg så i ny og ned på bloggen din, for å forsøke å dyrke frem motivasjon til å jobbe mot spiseforstyrrelsen.

      Siden ting ikke er blitt bedre etter den tidlige utskrivelsen der (klarte ikke å følge opplegget eller ta næringsdrikk), så vil helseapparatet at jeg søker et annet sted, eksempelvis RASP eller Modum. Jeg forsøkte å søke på bloggen din om sammenligningen av disse to stedene, men fant ikke noe om det. Kunne du evt skrevet ett innlegg der du sammenligner disse stedene? Feks hva slags mat det er til de ulike måltidene, om det er samme tilbud eller forskjellig, om man spiser i egen avdeling eller med flere avdelinger, om maten er god, om hvordan fagkompetansen er på miljøarbeiderne/ terapautene, hvilke aktiviteter man kan gjøre de ulike stedene, er det lov med eksempelvis mobil i hviletiden? Hvordan er sengene, rommene, er det toalett til rommet på Modum, hvor likte du deg best? Tilbys det go’ morgen youghurt istedenfor næringsdrikk? Ja litt sånn ☺️
      Så du skrev at Modum hadde ett opplegg hvor man var mer selvstendig enn Rasp. Hva mente du med dette?

      Håper virkelig du kan skrive ett lite innlegg om dette! Hadde vært utrolig hjelpsomt ☺️

      Ønsker deg alt det beste, fine deg!
      Ha en fin dag 🙂

    2. Eg kan fortelja deg litt om Modum om du vil? Eg har vore både der og på Rasp. I dag er eg frisk av anoreksien eg hadde. Eg har desverre ikkje blogg, så måtte blitt her, eller du fant meg på facebook? Navnet mitt er lett å finne. Vil gjerne hjelpa. Håpar Elise synes det er greit?:-) Mvh Gunhild-Malena

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg