TIPS: HJEMMELAGDE JULEGAVER

God kveld, gode lesere! Jeg hadde egentlig tenkt til å oppdatere dere litt tidligere, men jeg kom hjem fra jobb litt før halv fem og da måtte jeg bare hive meg rundt og lage middag. Til middag hadde jeg quorn-fileter, grønnsaker, poteter og veldig mye tyttebærsyltetøy. Det er seriøst min guilty pleasure, jeg synes det er såååå godt og hauger på med det hehe. Jeg håper ikke jeg er alene om det? Enn så lenge har jeg til gode å møte noen som bruker så mye som meg til en porsjon middag.

Nå skal jeg snart på dansing, men før den tid skal jeg strikke litt og dele noen tips med dere. Man må jo faktisk ikke bare kjøpe julegaver, man kan lage noen også. Det skal jeg i år til noen og jeg tror de som får noe hjemmelaget vil sette stor pris på det. Flere har jo ønsket seg noe spesifikt, så den er jo grei! Jeg synes også selv det er veldig koselig når noen har brukt tid på å faktisk lage noe til meg.

Male dine egne julekort ved hjelp av sjablonger

Fremgangsmåte finner dere HER. Nå er disse kortene på bildet her ballettinspirert og ikke juleinspirert, men dere skjønner tegninga. Hva med å lage en sjablong av et reinsdyr eller et juletre? Man kan også bruke glitter fremfor maling, det også blir veldig fint!

 

StjernetegnplakaterSe hvordan du lager disse HER. Disse er veldig fine å henge opp med plakathengere eller ramme inn. Jeg har laget et til mitt stjernetegn og et til Andreas sitt, slik at de kan henge sammen. Planen var å ha dem over sengen, men så langt kom jeg aldri, til tross for at disse er laget forrige desember..

 

Spiselige gaver (vær veldig obs på hygiene, iallfall i disse tider!)
Oppskrift på syltet rødløk ligger HER. Dette er supergodt og passer til så mye! Andre ting man kan lage er for eksempel brente mandler, serinakaker (min favoritt), pepperkaker, chiliolje, syltet gresskar, marsipanfigurer med sjokolade osv osv.

 

Smykker

Se flere bilder av øredobbene HER. Det er jo så himla mye forskjellige smykker man kan lage, men jeg vil anbefale at man da kjenner mottaker godt. Det er kjipt hvis man lager noe som ikke passer mottager sin stil, med mindre det er laget av et barn, da er det jo bare søtt!

 

Strikkagaver
Hvis dere lurer på noen av de tingene jeg strikker i gaver, ta en titt HER. Hva man skal strikke velger man så klart selv, men siden garn er dyrt går det mye i litt mindre plagg her.

 

Motivasjonskort eller sette-pris-på-kort
Kortene og hva som står på dem finnes HER + fremgangsmåten. Hva med å lage noen fine kort til noen du er glad i og skrive enten gode ord på dem, sitater du tror kan være fine for mottaker å lese eller hva personen betyr for deg?

 

Skal du lage noe hjemmelaget som du skal gi i julegave?

 

//Elise Amanda

_______________________________________

Følg meg gjerne på FaceBook HER eller på instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg